عصر بازار

در سفر رییس جمهوری مصوب شد؛

تخصیص یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی هرمزگان

عصر اعتبار- سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای۳۹ طرح عمرانی در سفر جاری رییس جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

تخصیص یک هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی هرمزگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات دولت در محل فرمانداری بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: این رقم به جز مبلغ 300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی است که در این سفر به دستور رییس جمهوری به هرمزگان اختصاص داده می شود.
    وی بیان داشت: از مبلغ یک هزار و 189 میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای هرمزگان، 251 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، 220 میلیارد تومان منابع آب، 91 میلیارد تومان آموزش و پرورش، 187 میلیارد تومان حمل ونقل، عمران شهر و روستا 65 میلیارد تومان، 29 میلیارد تومان ورزش و جوانان، آموزش عالی 41 میلیارد تومان، گردشگری 20 میلیارد تومان، بهداشت و درمان 285 میلیارد تومان است.
    وی خاطرنشان کرد: در سفر نخست رییس جمهوری به هرمزگان 376 میلیارد تومان برای اجرای 45 پروژه عمرانی اختصاص یافت بود اما اعتبارات تخصیص یافته در دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به هرمزگان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
    وی با اشاره به اهمیت استان هرمزگان و با بیان اینکه وضعیت این استان با توجه به نگاه ویژه دولت برای رشد و توسعه آن رو به بهبود است، خاطرنشان کرد:خواسته ما از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای مصوبات سفر است.
    نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست نمایندگان مردم هرمزگان در خصوص بازگشت بخشی از مازاد درآمد این استان که به خزانه واریز می شود، گفت: درآمدهای کشور از سه بخش مالیات، فروش نفت و اوراق است که تنها در چند استان همانند خوزستان و هرمزگان به واسطه بهره مندی از ظرفیت های ویژه، مالیات هدف گذاری شده تحقق می یابد.
    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بازگشت مازاد درآمد به استان هرمزگان کاری تقریبا نشدنی است، گفت: اما با این شرایط از نمایندگان مردم هرمزگان خواستاریم تا با همفکری استاندار، وضعیت را بررسی کنند و ما نیز تا جایی که امکان داشته باشد، بخشی از درآمد را به این استان تخصیص دهیم.
    نوبخت با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی هرمزگان در دولت یازدهم در مقایسه با دولت های نهم و دهم، گفت: هرمزگان در دولت یازدهم رقمی افزون بر دو هزار و 42 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی دریافت کرده که این میزان در مقایسه با دولت های قبل 158 درصد رشد داشته است.
    این مقام مسئول تصریح کرد: در سال جاری درآمدهای این استان از دو هزار و 219 میلیارد تومان به دو هزار و 439 میلیارد تومان افزایش یافته است.
    کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان از دیروز چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.
    در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گَوَرزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز شد.
    این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
    رئیس جمهوری ظهر امروز پنجشنبه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی