عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

عدم همکاری ۳ بانک دولتی استان کرمان در پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در روزهای گذشته قیمت جهانی فولاد و مس افزایش پیدا کرده و پیش بینی می کنیم این قیمت ها در نیمه اول سال آینده نیز افزایش پیدا کرده و هم اکنون درامد ارزی دولت رقم قابل ملاحظه و افزایش چشم گیری داشته است.

عدم همکاری ۳ بانک دولتی استان کرمان در پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با بیان اینکه در حوزه هزینه های جاری میزان تخصیص نسبت به سهم استان کرمان افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: باید مطالبات مردم و پروژه های عمرانی را در نظر بگیریم.

    پورابراهیمی ادامه داد: از مجموع منابع اعتباری استان حدود 50 درصد تخصیص پیدا کرده که از این حدود 45 درصد اسناد خزانه و 5 درصد مابقی مانده به صورت نقدینگی بوده که باعث بروز مشکلات جدی برای پیمانکاران شده است و در این راستا باید آیین نامه برگزاری مناقصات را اصلاح کرده  که این موضوع در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم اعتبارات این بخش را عملیاتی کنیم.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به موضوع بازار ارز و نوسانات این بخش در روزهای اخیر در کشور تصریح کرد: بانک مرکزی اشتباهات فاحشی را در کنترل بازار ارز در روزهای گذشته داشت ضمن آنکه تصمیات یک شبه در سود سپرده ها خسارات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه در روزهای گذشته قیمت جهانی فولاد و مس افزایش پیدا کرده و پیش بینی می کنیم این قیمت ها در نیمه اول سال آینده نیز افزایش پیدا کرده و هم اکنون درامد ارزی دولت رقم قابل ملاحظه و افزایش چشم گیری داشته است.

    پورابراهیمی در تشریح موضوع برگشت منابع مازاد مالیاتی استان کرمان نیز گفت: 318 میلیاردتومان منابع مازاد مالیاتی استان است که معادل 50 درصد آن باید به استان بازگردد و انتظار داریم برای برگشت این منابع استان اقدامات ویژه ای انجام دهند زیرا این عدد کمک می کند به انجام اتفاقات مثبتی که تاکنون انجام شده است.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اعتبارات مصوب شده زلزله کرمان اشاره و ادامه داد: هنوز مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره بازسازی مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه، به استان کرمان واریز نشده است و با پیگیری های صورت گرفته هنوز 3 بانک اصلی، تسهیلات ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی را به استان اختصاص نداده اند و این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی