عصر بازار

علیزاده:

ناپایداری نرخ ارز انگیزه فعالان اقتصادی را از بین می‌برد

عصر اعتبار- نایب ریس کمیسیون صنایع و معادن مجلس آثار میان و بلندمدت نوسانات نرخ ارز بر تولید، خدمات و سرمایه‌گذاری را منفی دانست و افزود: با وضعیت ناپایدار و متلاطم نرخ ارز تولیدکنندگان، خدمات‌دهندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انگیزه و اعتمادی برای کار ندارند و این مسئله آثار میان و بلندمدت خود را بر کل اقتصاد می‌گذارد.

ناپایداری نرخ ارز انگیزه فعالان اقتصادی را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رضا علیزاده با اشاره به آثار منفی نوسانات بازار ارز، گفت: به نظر بنده دلیل عمده نرخ ارز، مشکلات اقتصادی و تورمی است و این مشکلات خود را در نوسانات نرخ ارز نشان داد.

    نماینده مردم ورزقان در مجلس سیاست‌های بانک مرکزی را در نوسانات قیمتی ارز موثر دانست و افزود: بخواهیم نه نخواهیم ارز در ایران  یک کالاست و قواعد حاکم بر تورم بر این کالا نیز حاکم است و بسیار طبیعی است اگر فرصتی پیدا کند به صورت جهشی افزایش نرخ پیدا کند.

    نایب ریس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: بانک مرکزی به صورت سوری و دستوری 4-5 سال بود جلوی افزایش نرخ ارز متناسب با افزایش تورم را گرفت اما این بار زور تورم بر قدرت بانک مرکزی چربید و نرخ ارز تلاطم پیدا کرد. به همین دلیل بنده بانک مرکزی را عامل اصلی نابسامانی‌های ارزی می‌دانم.

    وی متذکر شد: استفاده از شیوه‌های سلبی و قضایی برای مهار نابسامانی‌های نرخ ارز نشان می‌دهد متولیان دولتی بازار ارز از مدیریت اصولی و منطقی آن ناتوان هستند و چاره‌ای جز تعطیل کردن برخی صرافی‌ها و بازداشت برخی بازارگردانان ارزی ندارند البته این رفتار زمانی خالی از ایراد است که تیم اقتصادی دولت و متولیان دولتی بازار ارز برنامه‌های میان و بلند مدت مشخصی برای مدیریت منطقی بازار ارز داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی