عصر بازار

کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه در ۱۱ ماه نخست امسال در همه سرفصل‌های فعالیتی کمیته امداد شاهد ارتقاء ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی به این کمیته بودیم.

کمک‌های مردمی به کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید پرویز فتاح در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به گزارشی از آمار عملکرد کمیته امداد همزمان با نزدیک شدن به سالروز تشکیل این کمیته توسط امام راحل اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که این آمار به غیر از آمار افرادی است که تحت پوشش سازمان بهزیستی و خیریه‌های دیگر هستند.

    وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردمی، بالاترین سرمایه کمیته امداد است گفت: خط کشی‌های سیاسی جزو خطوط قرمز کمیته امداد است و ما باید سعی کنیم تا با اطلاع‌رسانی درست، پرهیز از حواشی، تسریع در خدمت رسانی و خدمت رسانی بی منت به افراد تحت پوشش خود، این اعتماد عمومی را ارتقاء دهیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه در 11 ماه نخست امسال در همه سرفصل‌های فعالیتی کمیته امداد شاهد ارتقاء 30 درصدی کمک‌های مردمی به این کمیته بودیم.

    فتاح تاکید کرد: من با اطمینان می‌گویم که امانات و انفقات مردم با همان نیت‌شان به اهلش واگذار می‌شود و این یک وظیفه مهم برای کمیته امداد است.

    وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد گفت: در سال 96 بیش از 4300 میلیارد تومان به عنوان کمک معیشت مددجویان کمیته امداد هزینه شده و علاوه بر این 400 میلیارد تومان در بخش درمان و 400 میلیارد تومان هم در بخش تامین مسکن این عزیزان هزینه شده است.

    رئیس کمیته امداد افزود: همچنین در سال جاری 150 میلیارد تومان برای تامین جهیزیه مددجویان کمیته امداد، 90 میلیارد تومان برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، 80 میلیارد تومان برای تغذیه کودکان مددجویان و 200 میلیارد تومان برای بیمه‌های اجتماعی مددجویان تحت پوشش‌ کمیته امداد هزینه شده است.

    فتاح با اشاره به جذب بیش از 500 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام نیز خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد 150 هزار سفر به مشهد و عتبات عالیات، احداث 16 هزار مسکن، تعمیر بیش از 40 هزار منزل مسکونی و تامین بیش از 65 هزار جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد از دیگر مواردی است که در سال جاری به اجرا درآمده است.

    وی در ادامه از اختصاص 600 میلیارد تومان وام ضروری و 1700 میلیارد تومان از منابع بانک‌ها برای تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد.

    رئیس کمیته امداد با تقدیر از همراهی دولت و مجلس برای افزایش مستمری مددجویان از ابتدای امسال گفت: با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی، مستمری مددجویان کمیته امداد بیش از 3 برابر شد و سال آینده نیز 7 هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق و مستمری مددجویان پیش بینی شده است.

    فتاح در پایان با تاکید بر نظارت‌های مستمر بر فعالیت مجموعه کمیته امداد از سوی سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی، انتقال ساختمان مرکزی کمیته امداد، اصلاح صندوق صدقات و حرکت به سمت صدقات الکترونیکی را بخشی از اقدامات این کمیته در سال‌های اخیر برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی