عصر بازار

کفایت منابع بانکی برای پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج در سال ۹۷

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کفایت منابع بانکی برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج در سال آینده خبر داد.

کفایت منابع بانکی برای پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع درباره ضرورت افزایش وام ازدواج گفت:جمعیت قابل توجهی از جوانان در کشور در سن ازدواج قرار دارند و بدیهی است باید زمینه ازدواج جوانان تسهیل شود.متاسفانه در حال حاضر مشکل بیکاری بخش قابل توجهی از جوانان و بالا بودن هزینه تامین مسکن از مسائلی بوده که در بالا رفتن سن ازدواج موثر بوده است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که زوج ها بتوانند حداقل شرایط مناسب و لازم برای زندگی متوسط را داشته باشند.باید پذیرفت با توجه بالا رفتن قیمت کالاهای مورد نیاز برای زندگی و همچنین افزایش نرخ اجاره بهای در سال های اخیر، حتی پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی نیز کم است.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:براساس  تاکیدات مقام معظم رهبری باید ازدواج جوانان، تسهیل شود بنابراین باید تمامی دستگاه ها نهایت تلاش را برای انجام این مهم داشته باشند.

    منابع بانکی برای پرداخت وام قرض الحسنه 15 میلیون تومانی ازدواج کفایت می کند

    زارع با اشاره به اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج در سال 96 از سوی بانک ها گفت: اجرای طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج، نکته مثبتی بود اما باید پذیرفت همچنان برخی از زوج های جوان در زمینه اخذ وام با مشکلاتی روبرو هستند.

    وی ادامه داد:براساس محاسبات، منابع بانکی موجود برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج کفایت می کند بنابراین  بانک ها در راستای تسهیل ازدواج جوانان باید شرایط اخذ وام را آسان کنند بطور مثال یکی از مشکلات زوج ها برای دریافت وام ازدواج، معرفی ضامن کارمند رسمی دولت است که باید بانک ها در این رابطه سخت گیری نکنند و راهکار جایگزین در این زمینه تعریف کنند.

    زارع تصرح کرد:در راستای حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی براساس بودجه سال97 موظف شده است که کلیه بانکها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانکها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت پرداخت قرار دهند.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:براساس بودجه سال 97، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوجها در سال 97یکصد و پنجاه میلیون(150.000.000)ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله است که بانک مرکزی در این رابطه باید به مجلس گزارش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو