عصر بازار

بنابر اعلام سازمان برنامه و بودجه؛

۱۶۰ میلیارد تومان عوارض خروجی به حوزه گردشگری اختصاص یافت

عصر اعتبار- رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه‌وبودجه گفت: مبلغ ۱۶۰‌میلیارد تومان عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

۱۶۰ میلیارد تومان عوارض خروجی به حوزه گردشگری اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا معصومی‌راد، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه‌وبودجه،  در حاشیه نخستین همایش ملی یزد میراث جهانی، فرصت‌ها و ایده‌های توسعه با رویکرد گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: برای گسترش مشارکت بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، سه ردیف عمرانی در نظر گرفته شده است.

    او با اشاره به اینکه علاوه بر بودجه‌های عمرانی، کمک‌های فنی اعتباری گردشگری در سه قسمت تفکیک شده است، افزود: این تسهیلات برای ساخت هتل، اقامتگاه‌ها، کمپ‌ها و تاسیسات گردشگری اختصاص می‌یابد.

    رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کمک‌های یادشده در حوزه صنایع‌دستی به افرادی که نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌ها و کارگاه صنایع‌دستی اقدام می‌کنند، پرداخت می‌شود؛ بدین ترتیب فرد به بانک معرفی، سود تسهیلات توسط دولت از محل کمک‌های فنی و اعتباری پرداخت می‌شود.

    معصومی‌راد، یادآور شد: همچنین در بخش موزه‌های خانگی، مرمت آثار و بناهای تاریخی، صندوق احیای آثار تاریخی راه‌اندازی شد و هزینه‌ها برای مرمت آثار از ردیف کمک‌های فنی اعتباری پرداخت خواهد شد.

    او یکی از ضعف‌های حوزه گردشگری را حساب‌های اقماری در این بخش دانست و گفت: به همین دلیل نمی‌توانیم آمار دقیقی از درآمدها را در این بخش ارائه کنیم.

    معصومی‌راد، تعداد گردشگران خارجی به کشور را در سال جاری حدود 5میلیون نفر بیان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی