عصر بازار

مدیر طرح و برنامه بانک ایران زمین در گفت وگو با عصر اعتبار:

بانک های مرکزی جهان ارزهای دیجیتال را به رسمیت خواهند شناخت

عصر اعتبار- مدیر طرح و برنامه بانک ایران زمین با بیان اینکه ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک در دنیا به رسمیت شناخته خواهد شد، گفت: اینکه ارزهای دیجیتال جایی در نظام پولی دنیا خواهد داشت، هیچ شکی وجود ندارد اما سازوکار و مدیریت آن و پشتوانه این ارزهای رمزنگاری شده چگونه خواهد بود موضوعاتی است که در بانک های مرکزی جهان در دست بررسی است.

بانک های مرکزی جهان ارزهای دیجیتال را به رسمیت خواهند شناخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    اصغر بابا پور در گفت‌وگو با «عصر اعتبار» اظهار کرد: بانک ایران زمین به عنوان اولین بانک دیجیتال کشور به دنبال ارائه خدمات مطلوب، همراه با ارزش افزوده برای مشتریان است و در این راستا گام‌های بسیاری برداشته شده به طوری که در کنار سرویس هایی که در حال حاضر به مشتریان خود ارائه می دهد، با رونمایی از محصولات جدید در آینده نزدیک خدمات خود را ارتقاء خواهد داد.

    مدیر طرح و برنامه بانک ایران زمین افزود: یکی از دستاوردهای این بانک را می توان عملیاتی کردن دستگاه ام پوز عنوان کرد و گفت: این دستگاه با قابلیت حمل و نقل آسان، انعطاف در سیستم عامل، رابط کاربری آسان، جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های حجیم POS خواهد بود.
    وی ادامه داد: دستگاه همراه پرداخت ایران زمین با قابلیت پذیرش کارت‌های بانکی از طریق گوشی‌های موبایل دارای سیستم عامل اندروید و یا IOS در اندازه‌ای کوچک با صفحه نمایش متناسب قابل ارائه برای تسهیل در انجام خدمات پرداخت الکترونیکی است. باید به این نکته توجه داشت این دستگاه علاوه بر مزایای فوق از امنیت فوق‌ العاده بالایی نیز بهره مند است.
    بابا پور درباره روند بانکداری الکترونیک در کشور گفت: با توجه به محدودیت هایی که در چند سال گذشته با آن روبه رو بوده ایم اما این تنگناها باعث نشده است که از بانکداری الکترونیکی غافل شویم.
    وی با اشاره به اینکه در زمینه بانکداری الکترونیک از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌ایم، اظهار کرد: طی 10 سال گذشته تراکنش ها عمدتا 70 درصد فیزیکی بود یا دستگاه های ATM و شعب دریافت می شد اما  در حال حاضر بیش از 90 درصد تراکنش ها غیر حضوری است و این نشان دهنده این است که ابزارهای الکترونیکی بانکی به میزانی گسترش پیدا کرده اند که نیاز به مراجعه حضوری در شعب وجود ندارد.
    مدیر طرح و برنامه بانک ایران زمین تصریح کرد: زیر ساخت های اینترنتی و بستر های مخابراتی که لازمه رشد بانکداری الکترونیک است در این مدت به خوبی رشد کرده و از سوی دیگرهم سرمایه گذاری که بانک ها در ابزار های پذیرش انجام داده اند باعث شده این دو با تکمیل و متمم شدن، ارائه کننده خدمات گوناگونی باشند و جامعه از آن بهره مند شود.
    باباپور در باره امنیت تراکنش ها با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته نیز هنوز امنیت تراکنش ها 100 درصد تایید نشده و در مسائل امنیتی ضریب خطا وجود دارد، گفت: امنیت تراکنش ها براساس یک سری استانداردهای بین المللی انجام می شود برهمین اساس شاپرک از آخرین  نسخه های استانداردهای امنیتی را استفاده می کند.
    وی با تاکید براینکه فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها رقیب سیستم بانکی نیستند، اظهار کرد: فین‌تک‌ها و استارتاپ ها نه تنها رقیب نظام بانکی به حساب نمی آیند بلکه مکمل و تکمیل کننده خدمات بانکی هستند.
    مدیر طرح و برنامه بانک ایران زمین درباره ارزهای دیجیتالی و بیت کوین که این روزها بسیار در مورد آن صحبت می شود، نیز گفت: ارزهای رمزنگاری شده محصول جدیدی است که هنوز نمی توان در مورد ابعاد مثبت یا منفی آن به درستی سخن گفت.
    وی با بیان اینکه به طور یقین ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک در دنیا به رسمیت شناخته خواهد شد،، ادامه داد: هرچند ارزهای دیجیتال و رمزنگاری شده هنوز در بانک‌های  مرکزی کشورهای اروپایی تایید نشده است اما اینکه ارزهای دیجیتال جایی در نظام پولی دنیا خواهد داشت هیچ شکی وجود ندارد اما سازوکار و مدیریت آن و پشتوانه این ارزهای رمزنگاری شده چگونه خواهد بود موضوعاتی است که سیستم بانکی دنیا در دست بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو