عصر بازار

رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران خبر داد:

پرداخت وامهای کارگشایی به نیازمندان

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد منطقه ۱۹ تهران گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۵۷ فقره وام کارگشایی به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط منطقه ۱۹ پرداخت شد.

پرداخت وامهای کارگشایی به نیازمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهدی سامانی با اشاره به اینکه پرداخت وام قرض‌الحسنه یکی از خدمات این نهاد به نیازمندان است، گفت: تعداد 257 وام کارگشایی در 11 ‌ماهه امسال به مبلغ یک میلیارد و 22 میلیون تومان از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت‌ شد.

    وی افزود: از این تعداد 118 فقره به مددجویان تحت حمایت و 139 فقره به متقاضیان نیازمند واجد شرایط از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت‌شده است.

    سامانی گفت: در این مدت زمان پرداخت وام کارگشایی جهت کمک ‌هزینه درمان، ازدواج، تحصیل، اشتغال از جمله مهمترین موارد پرداخت وام گارگشایی بوده است.

    رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران یادآور شد: هم اکنون 49خانوار نیازمند به وام کارگشایی در نوبت انتظار داریم که امیدواریم بتوانیم به این تعداد خانوار نیز خدمت رسانی کنیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت کمک‌های موردی یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در حمایت از خانوارهای نیازمند است، عنوان کرد: کمک‌های موردی در قالب خرید و تعمیر لوازم‌خانگی، اجاره مسکن، درمان، آموزشی، فرهنگی و کمک‌هزینه زندگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

    سامانی افزود: 379 خانوار مددجو و چهار خانوار غیرمددجو در 11 ماهه امسال از کمک‌های موردی به مبلغ بیش از 93 میلیون تومان بهره‌مند شدند و هم‌اکنون 89 خانوار در انتظار دریافت کمک موردی هستند.

    رئیس کمبیته امداد منطقه 19 تهران یادآور شد: بیشترین تقاضا جهت پرداخت کمک موردی در این مدت زمان برای موارد جهیزیه، درمان، اجاره مسکن و معیشت بوده است.

    وی با اشاره به اینکه تسهیلات نظام‌ وظیفه به شش مددجوی تحت حمایت این نهاد تا پایان بهمن ماه امسال ارائه‌شده است، افزود: انتقال محل خدمت و کاهش تعرفه خدمات سربازی ازجمله خدمات ارائه‌شده به این تعداد مددجو بوده است.

    سامانی تأکید کرد: معافیت از خدمت سربازی با هدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود تا زمینه کمک به امرار و معاش آن‌ها فراهم شود.

    وی با بیان اینکه سالیانه نسبت به ارائه انواع معافیت‌های قانونی مددجویان در اخذ انشعابات آب، برق و فاضلاب اقدام می‌شود، گفت: معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات شامل پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب برای یک‌بار و در واحد مسکونی شهری و روستایی با رعایت تمامی استانداردهای الگوی مصرف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی