عصر بازار

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران:

منابع و مصارف برای سودآوری باید بهینه تخصیص یابند

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با عنوان اینکه بانک توزیع کننده منابع نبوده بلکه تخصیص دهنده منابع به افراد واجد شرایط و دارای اهلیت است، تاکید کرد: مازاد منابع و مصارف لزوما به منزله سوددهی بانک نیست بلکه منابع و مصارف برای سودآوری باید به صورت بهینه تخصیص یابند.

منابع و مصارف برای سودآوری باید بهینه تخصیص یابند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، غلامرضا پناهی در نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای افزایش سود، کاهش زیان و مطالبات معوق واحدها که با حضور مدیران ارشد ستاد و صف ناظر بر این بخش در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزارشد، از این اداره امور به عنوان یکی از ادارات شناخته شده بانک و مشتریان در فضای اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: این اداره امور به واسطه دارا بودن دو ویژگی بارز همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است؛ نخست آن که به دلیل موقعیت جغرافیایی تخصیص دهنده منابع بانک بوده و دوم آنکه به خاطر دارا بودن بیشترین تعداد شعب ارزی درحوزه ارز، همواره سرآمد بوده است.  

    وی درخصوص بررسی شاخص های عملکردی اظهار کرد: باید از تحلیل های کلی دوری کنیم و تحلیل ها به صورت خرد باشد و وارد جزییات شویم. از طرفی باید متغیر به متغیر، معلول به معلول و علت به علت پیش رویم تا به تحلیل و بررسی علمی برسیم و بر اساس تحلیل های دقیق، برنامه ریزی کنیم.

    همچنین کاووس ایرج پور معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک نیز در این نشست درباره وصول مطالبات معوق  اظهار کرد: مدیران واحدها باید با رعایت اصول و موازین حقوقی ضمن مدارا با مشتریان، در پرونده های اجرایی نیز بسیار جدی عمل کنند.

    وی تاکید کرد: در اعطای تسهیلات به مشتریان باید به مقوله مهم پیشگیری توجه شود تا ارایه تسهیلات به اشخاص به نحوه صحیح صورت گیرد و از بحران جلوگیری شود.

    همچنین حسین بارانی معاون منابع انسانی بانک در این نشست به پرسش های کارکنان درباره مباحث و مسائل پرسنلی پاسخ داد.

    محمد نور آزادی مدیر امور شعب تهران بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه در سال آینده باید حرکت به سوی اهداف با اولویت بندی صورت گیرد، گفت: همچنین باید با برنامه ریزی مدون در ابتدای سال آینده، نقشه راهی ترسیم کنیم تا زمینه افزایش درآمد بانک ایجاد شود.

    در ادامه این نشست علی خسروی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران بانک با توجه به شاخص های عملکردی مشخص شده برای واحدها، گزارشی از وضعیت این اداره امور در زمینه منابع، مصارف، مطالبات معوق، سود و زیان، بانکداری الکترونیکی و... ارائه کرد.

    در این همایش همچنین مدیران ستادی ضمن بررسی عملکرد اداره امور شعب مرکزی تهران، به پرسش های مطرح شده در زمینه مطالبات معوق، اعتبار اسنادی و امور پرسنلی پاسخ دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو