عصر بازار

وام عربستان از بانک‌های بین‌المللی درشت‌تر شد

عصر اعتبار- بزرگترین اقتصاد جهان عرب برای تامین کسری بودجه خود به استقراض اقدام کرده و تقاضای افزودن ۶ میلیارد دلار دیگر به وام سندیکایی مورد نیاز خود را مطرح کرد.

وام عربستان از بانک‌های بین‌المللی درشت‌تر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دفتر مدیریت بدهی وزارت دارایی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد دارندگان فعلی اوراق و بانک‌های جدید پاسخی استثنایی به این درخواست از خود نشان داده‌اند. این بیانیه افزوده است بهره وام 16 میلیارد دلاری جدید به نسبت سال 2016، به میزان 30 درصد کمتر خواهد بود.

    عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان قصد دارد امسال برای پوشش کسری بودجه 52 میلیارد دلاری خود، 31 میلیارد دلار استقراض کند و پس از رشد اقتصادی منفی سال گذشته، برنامه های رشد خود را از نظر مالی تامین کند. سال گذشته عربستان 36 میلیارد دلار شامل 14 میلیارد دلار اوراق قرضه داخلی و 22 میلیارد دلار اوراق قرضه در بازارهای بین المللی عرضه کرد.

    به گفته این بیانیه، دفتر بدهی در حال حاضر روی نهایی کردن اسناد فرآینده قرارداد وام تا اواسط ماه مارس کار می کند. هم چنین یک بخش مالی اسلامی جدید نیز در این قرارداد معرفی خواهد شد.

    در سال 2016، دولت عربستان 10 میلیارد دلار وام از بانک هایی چون " اچ اس بی سی"، " جی پی مورگان" و بانک " توکیو میتسوبیشی" در یافت کرد که نخستین وام این کشور در 15 سال اخیر بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی