عصر بازار

پیش بینی رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین

عصر اعتبار- طبق یک گزارش دولتی که امروز دوشنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفت چین در سال ۲۰۱۸، میزان رشد اقتصادی (GDP) خود را حدود ۶.۵ درصد پیش بینی کرده است.

پیش بینی رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، این رقم مشابه پیش بینی رشد اقتصادی سال 2017 میلادی بود در حالی که رقم واقعی رشد اقتصادی چین در سال گذشته به 6.9 درصد رسید.
    بر اساس این گزارش که صبح امروز دوشنبه در کنگره ملی خلق چین ارایه شد دستیابی به رشد اقتصادی 6.9 درصدی، چین را قادر می سازد تا به طور کامل اشتغال ایجاد کند.
    بر اساس این آمار، چین قصد دارد سطح تورم را در حدود 3 درصد حفظ کند و بیش از 11 میلیون شغل جدید شهری ایجاد کند.
    بر اساس آمار گزارش شده، نرخ بیکاری شهری مورد مطالعه در حدود 5.5 درصد است و نرخ بیکاری شهری ثبت شده نیز 4.5 درصد است.
    گزارش فوق می افزاید با توجه به این واقعیت که اقتصاد چین از مرحله رشد سریع به مرحله ای از توسعه با کیفیت بالا رسیده است اهداف فوق الذکر نیاز به ایمن سازی در ایجاد یک جامعه نسبتا مرفه در همه جهات دارد.
    رشد اقتصادی 6.9 درصدی چین در سال 2018 یکی از بهترین نرخ های رشد اقتصادی چین از سال 2010 میلادی تا کنون محسوب می شود، پیشتر در سال 2016 میلادی رشد اقتصادی این کشور به 6.9 درصد رسیده بود.
    گزارش سازمان ملل به عنوان 'وضعیت و چشم انداز اقتصاد جهان در سال 2018' که دسامبر 2017 منتشر شد، از رشد 3 درصدی اقتصاد جهان در سال 2017 و سهم یک سومی چین در این نرخ حکایت داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی