عصر بازار

در معاملات امروز بازارهای جهان؛

یورو با انتخابات ایتالیا پرنوسان شد

عصر اعتبار- روز دوشنبه با وجود وحشت از جنگ تجاری در جهان، سهام آسیایی با احتیاط عمل کرد و ارزش «ین» به عنوان سرمایه امن بالا آمد؛در همین حال، با نگرانی از انتخابات انتخابات ایتالیا، یورو پر نوسان شد.

یورو با انتخابات ایتالیا پرنوسان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،  روز دوشنبه با وجود وحشت از جنگ تجاری در جهان، سهام آسیایی با احتیاط عمل کرد و ارزش «ین» به عنوان سرمایه امن بالا آمد؛در همین حال، با نگرانی از انتخابات انتخابات ایتالیا، یورو پر نوسان شد.

    در انتخابات ایتالیا هیچ حزبی اکثریت مطلق پارلمان را به دست نیاورد. رای‌دهندگان حزب ضد استقرار و حزب راست افراطی را با تعداد آرای بی‌سابقه‌ای مورد حمایت قرار دادند و سومین اقتصاد بزرگ اروپا را به وضعیت سیاسی نامشخصی دچار کردند که ممکن است ماه‌ها برای تعیین تکلیف آن، زمان لازم باشد.

    یورو امروز را پر نوسان آغاز کرد و پس از این که طبق پیش‌بینی‌ها بر اساس شمارش اولیه آرا، اعلام شد جنبش 5 ستاره حمایتی را به دست خواهد آورد که آن را به بزرگترین حزب ایتالیا تبدیل می‌کند، یورو از بالاترین میزان 2 هفته‌ای 1.2365 دلار پایین آمد و به 1.2333 دلار رسید.

    این درحالی است که پس از گفته‌های تنش‌برانگیز ترامپ که وعده داد بر واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه وضع خواهد کرد، با هجوم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های امن، یورو و ین تقویت شدند.

    دلار برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد و به نرخ 105.53 ین رسید که البته هنوز از کمترین میزان روز جمعه که 105.23 ین بود بالاتر است. چنین سطح پایینی از نوامبر 2016 تا کنون بی‌سابقه است.

    اخبار آخر هفته اشاره به این دارند که ترامپ تهدید خود را عملی خواهد کرد. کانادا و مکزیک تهدید به تلافی کرده‌اند و اتحادیه اروپا اعلام کرده است که درصورتی‌که ترامپ  بر حدود 3.5 میلیارد دلار از واردات آمریکا با این اتحادیه، تعرفه‌ای 25 درصدی وضع خواهد کرد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، مقدار اندکی تضعیف شد و نزدیک به پایین‌ترین میزان خود از اواسط فوریه تا کنون رسید.

    نیکی ژاپن 0.4 درصد افت کرد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی 0.3 درصد پایین آمد و سهام استرالیا هم 0.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    بازار سهام آمریکا هم نتوانست انگیزه زیادی در سرمایه‌گذاران ایجاد کند و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی 0.2 درصد افت کرد و ای‌مینی داو هم 0.1 درصد پایین آمد.

    بر خلاف روند کلی بازارهای جهان، بازارهای سهام چین قدرتمند عمل کردند و شاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چین، سی‌اس‌آی300 با 0.3 درصد رشد همراه شد و کامپوزیت شانگهای 0.2 درصد بالا آمد. این درحالی‌انجام شد که نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ پیش‌بینی کرد اقتصاد این کشور امسال 6.5 درصد رشد خواهد کرد.

    طلا 0.3 درصد گران شد و به 1.325.76 دلار به ازای هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو