عصر بازار

سکه رکورد زد

نرخ طلا رو به افزایش است

عصر اعتبار- کشتی‌آرای گفت: طی روزهای گذشته طلا تا گرمی ۱۵۰ هزار تومان هم بالا رفت اما سکه ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بود و این موضوع نشان می‌دهد که بر روی نرخ سکه حباب داریم.

نرخ طلا رو به افزایش است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد وضعیت بازار طلا اظهار داشت: در حالی که قیمت جهانی طلا رو به کاهش است اما از هفته گذشته تاکنون نرخ طلا در ایران رو به افزایش است که دو عامل افزایش تقاضا و افزایش قیمت ارز باعث این موضوع شده است.

    وی با بیان اینکه بهای سکه حدود 17 هزار تومان نسبت به هفته گذشته رشد داشته است، افزود: افزایش تقاضا در بازار و رشد بهای ارز، قیمت سکه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

    کشتی‌آرای گفت: ضمن آنکه بهای نیم سکه نیز به شدت رشد داشته و سکه‌های یک گرمی هم تا 25 هزار تومان افزایش داشت که یک رکورد قیمتی را رقم زد.

    وی با بیان اینکه قیمت اونس جهانی به 1323 دلار رسید، گفت: در بازار اولین روز هفته بهای سکه تمام به 1 میلیون و 565 هزار تومان ، بهای نیم سکه به 772 هزار تومان، قیمت ربع سکه به 495 هزار تومان و بهای سکه‌های یک گرمی هم به 330 هزار تومان رسید. همچنین بهای طلای 18 عیار به 148 هزار و 700 تومان و قیمت هر مثقال طلا نیز به 644 هزار تومان رسید.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته طلا تا گرمی 150 هزار تومان هم بالا رفت اما  سکه 1 میلیون و 520 هزار تومان بود و این موضوع نشان می‌دهد که بر روی نرخ سکه حباب داریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی