عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:

یک بام و دوهوای بانک مرکزی در حوزه سود بانکی

عصر اعتبار- کریمی تاکید دارد که ارائه گواهی اوراق با سود ۲۰ درصد هزینه جدید برای کشور ایجاد کرده است.

یک بام و دوهوای بانک مرکزی در حوزه سود بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با اشاره به نگرانی بانک ها از گواهی اوراق با سود 20 درصد، اظهار داشت: تصمیم بانک مرکزی برای ارائه گواهی اوراق با سود 20 درصد تصمیم درستی نبود و باعث ایجاد هزینه جدید برای کشور شده است.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم بانک مرکزی تمام تلاش دولت در سال های گذشته برای کاهش سود بانکی را از بین برد ، بیان داشت: در واقع برگشت به شرایط قبل بود و در شرایطی که گواهی اوراق 20 درصد ارائه می شود، کسی برای سپرده گذاری با سود 15 درصد در بانک‌ها اقدام نمی کند با این حساب عملا فرصت را برای کاهش سود بانکی از دست دادیم.

    نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: گواهی اوراق سپرده 20 درصد باعث زیان به بانک ها می شود و این زیان را یا دولت باید جبران کند که بار مالی دارد یا این زیان را بانک ها به دوش بکشند که  به مشکلات مالی بانک ها می افزاید و شرایط سخت تری را پیش روی بانک ها فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه ارائه گواهی اوراق با سود 20 درصد تصمیم خوبی نبوده است، ادامه داد: شاید این تصمیم آرامشی را در بازار ارز ایجاد کرده است اما مضرات میان مدت و بلند مدت آن بیشتر از فایده ای بود که در کوتاه مدت داشت و می توانستیم بازار ارز را از روش های دیگری بدون اینکه چنین هزینه ای به کشور و نظام بانکی تحمیل شود، مدیریت کنیم.

    کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید با روش هایی که آثار روانی افزایش قیمت ارز را کنترل کند، در این بازار عمل می شد، بیان داشت: البته دراین راستا اقداماتی چون برخورد با دلالان ارز، محدودیت فعالیت صرافی های و کنترل معامله ها صورت گرفت همچنین ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارس از دیگر اقدامات موثر بود که تقاضا برای دلار آمریکا را در بازار کاهش داد اما باید این تصمیمات زودتر اتخاذ می شد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رفت که بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز با توجه به تذکراتی که مسئولان و نمایندگان مجلس داده اند به موقع ورود می کرد اما چنین نشد و زمان ورود نیز تصمیمات نادرستی گرفته شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو