عصر بازار

از طرف بنیاد "بخشش" صورت می‌گیرد

پرداخت وام بدون بهره به خانواده‌های دارای کودک ناشنوا برای کاشت حلزون

عصر اعتبار- مدیرعامل بنیاد "بخشش" از پرداخت وام بدون بهره با اقساط کم به خانواده‌های دارای فرزند ناشنوا جهت کاشت حلزون (آن دسته از بیمارانی که شرایط کاشت حلزون را دارند) خبر داد.

پرداخت وام بدون بهره به خانواده‌های دارای کودک ناشنوا برای کاشت حلزون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمد فرهادی در گردهمایی مدیران مراکز کاشت حلزونی یازده‌گانه کشور که با حضور دکتر اجل لوییان - مدیرعامل بخشش، دکتر حسام‌الدین امام‌جمعه - مدیر مرکز کاشت حلزون ایران، دکتر مروتی و جمعی از مدیران مراکز کاشت حلزونی سراسر کشور برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های دارای کودکان ناشنوا، موضوع زمان انتظار برای عمل کاشت حلزون بوده است.

    بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد خیریه شنوایی‌بخشی شفاء "بخشش"، وی افزود: کاهش زمان انتظار با افزایش مراکز کاشت محقق می‌شود و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه است.

    رئیس هیات امناء بخشش با بیان اینکه قیمت پروتز، قطعات و خدمات پس از کاشت، لزوم دعوت از سایر خیرین و حامیان مالی را در حوزه ناشنوایی پررنگ‌تر می‌کند، بیان کرد: مرحوم حاج آقا نیری الگویی برای خیرین و افرادی که بضاعت مالی دارند، بودند و ایشان در راه کمک به حوزه بهداشت و درمان اقدامات موثری انجام دادند.

    در این نشست حسام‌الدین امام جمعه - مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران اظهار داشت: پیشگیری موضوع مهمی است که باید در حوزه کاشت حلزون مورد توجه قرار گیرد.

    این پیشکسوت عرصه کاشت حلزون در ایران با اشاره به تحقیقات انجام شده از سال 70 تا کنون، بیان کرد: تقریبا بیش از 70 درصد ناشنوایی‌ها در ایران ناشی از الگوی ژنتیکی حاصل از ازدواج فامیلی است و این مورد شامل بسیاری از معلولیت‌های پنهان دیگر نیز می‌شود.

    وی با ذکر این نکته که پیشگیری در ایران در سایر بیماری‌های ژنتیک همچون هموفیلی صورت پذیرفته و نتایج شگرفی داشته است، افزود: در حوزه ناشنوایی نیز می‌توان با موضوع پیشگیری این بیماری را ریشه‌کن و یا بسیار کاهش داد که این موضوع مستلزم توجه خانواده‌ها به آزمایشات و مشاوره‌های پیش از ازدواج و بارداری است.

    در این نشست، مدیران و نمایندگان هر یک از مراکز مشکلات و کاستی‌هایی که در مراکز با آن مواجهند را بیان کرده و پیشنهاداتی در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.

    در ادامه دکتر اجل لوییان، مدیرعامل بنیاد بخشش اظهار داشت: طی مذاکرات صورت گرفته با بانک‌ها، موفق به تامین اعتبار جهت اخذ وام بدون بهره برای خانواده‌ها جهت کاشت و تعمیرات و خدمات پس از کاشت شدیم.

    وی با اشاره به سهولت اخذ وام بدون بهره برای خانواده‌های دارای کودک ناشنوا که شرایط کاشت حلزون را دارند، تصریح کرد: اقساط کم و عدم زمان انتظار جهت دریافت وام از مزایای این وام است.

    وی با شاره به لزوم مشارکت خیرین سلامت در این بخش، عنوان کرد: خانواده‌هایی که قادر به بازپرداخت اقساط هستند می توانند از این طریق نیز اقدام کنند که این خود گام بزرگی جهت حمایت از این خانواده‌ها به منظور توانمندسازی فرزندشان است.

    بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد بخشش، متقاضیان می‌توانند جهت عضویت در این بنیاد و دریافت اطلاعات بیشتر، از طریق پست الکترونیکی info@bakhshesh.ir اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی