عصر بازار

از سرو ۵ کیلو خاویار تا ۴.۵ کیلو پودر طلا در مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۸

عصر اعتبار- اسکار هیچ‌گاه تا این اندازه طعم مکزیکی نداشت؛ فیلم سینمایی «شکل آب» با کارگردان مکزیکی خود در چهار شاخه اصلی اسکار گرفت و انیمیشن «کوکو» با داستان مکزیکی خود دموفق به دریافت اسکار شد.

از سرو ۵ کیلو خاویار تا ۴.۵ کیلو پودر طلا در مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان،  نودمین دوره اسکار شب گذشته در سالن «تئاتر دالبی» هالیوود برگزار شد و برندگان خود را شناخت. در ادامه خواندنی‌های مراسم اعطای جوایز اسکار 2018 را مرور می‌کنیم.

    گیرمو دل‌تورو برای «شکل آب» جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرد تا در 5 سال گذشته، این جایزه 4 بار نصیب مکزیکی‌ها شده باشد. پیش از این آلفونسو کوارون (برای فیلم «جاذبه») و آلخاندرو گونزالس ایناریتو (برای فیلم‌های «بِردمن» و «بازگشته») بهترین کارگردانی را از اسکار دریافت کرده بودند.

    «جیمی کیمل» کمدین آمریکایی که اجرای مراسم را بر عهده داشت، اعلام کرد به کسی که کوتاه‌ترین سخنرانی را داشته باشد یک جت اسکی به ارزش 18 هزار دلار هدیه می‌دهد. این هدیه به «مارک بریج» طراح لباس فیلم «رشته خیال» رسید.

    گری الدمن که اسکار بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی در نقش چرچیل در فیلم «تاریک‌ترین ساعت» کسب کرد، پیش از این در سال 2012 به خاطر بازی در فیلم «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» نامزد شده بود، اما ناکام بود.

    وی پس از دریافت جایزه در سخنانی گفت: از مادرم تشکر می‌کنم که به زودی 99 ساله می‌شود و از اسکار بزرگتر است. مادر کتری را بگذار که دارم با اسکار می‌آیم!

    * «کوبی برایانت» با دریافت جایزه اسکار برای انیمیشن کوتاه «بسکتبال دوست‌داشتنی» اولین بازیکن بازنشسته لیگ NBA نام گرفت که موفق به بردن اسکار شده است.

    * «کودک خاموش» جایزه بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد. در این فیلم کوتاه، دو ایرانی یکی در مقام فیلمبردار (علی فراهانی) و دیگری در مقام آهنگساز (امیر صادقی کنجانی) حضور داشتند. فراهانی در مراسم شب گذشته حضور داشت، اما کنجانی ـ. با وجود داشتن ویزا ـ. در اعتراض به رفتار تبعیض‌آمیز مقامات آمریکایی با شهروندان ایرانی در این مراسم شرکت نکرد.

    «جیمز آیوری» 89 ساله، با بردن اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی برای فیلم «مرا به نام خودت بخوان» رکورددار پیرترین برنده تاریخ اسکار شد.

    «جوردن پیل» برای فیلمنامه اولین فیلمش «برو بیرون» اسکار گرفت تا اولین فیلمنامه‌نویس سیاه‌پوستی باشد که اسکار بهترین فیلمنامه ارجینال را به دست می‌آورد.

    با پایان یافتن مراسم میهمانان برای صرف شام به سالن «گاورنرز» رفتند. 5 کیلو خاویار، 10 پوند (4535 گرم) پودر طلای خوراکی، 1300 صدف و 6500 قطعه نان شبیه اسکار، تنها بخشی از مواد اولیه شام دیشب بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو