عصر بازار

رئیس مرکز آمار اعلام کرد:

نرخ بیکاری کاهش یافت

عصر اعتبار- رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به کاهش ۳ دهم درصدی نرخ بیکاری در ۹ ماهه ابتدای امسال گفت: در حال حاضر جمعیت بیکاران کشور ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر می‌باشد.

نرخ بیکاری کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،  امیدعلی پارسا در نشست کالبدشکافی آمارهای اشتغال و بیکاری که صبح امروز در مرکز آمار ایران برگزار شد، با اشاره به آمارهای 9 ماهه اشتغال سالجاری گفت: نرخ بیکاری در متوسط 9 ماهه امسال در مقایسه با نه ماهه متوسط سال گذشته منفی 3 دهم درصد و نرخ بیکاری جوانان 1.3 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین نرخ مشارکت با رشد یک درصدی همراه بوده است.

    وی افزود: حدود 836 هزار نفر در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته نسبت به امسال به جمعیت فعال کشور اضافه شده که 819 نفر آنها شاغل شده است.

    به گفته پارسا در حال حاضر مجموعه بیکاران مطلق کشور 3 میلیون 226 هزار نفر می‌باشد.

    وی با بیان اینکه از سالهای 75 تا 95 رشد شاغلین کشور 2.5 درصد و در سال 95، 2.8 دهم درصد بوده است گفت: در 9 ماهه امسال در مقایسه با نه ماهه سال قبل جمعیت شاغل کشور 3.6 درصد افزایش پیدا کرده در حالی که نیاز سالیانه کشور برای پوشش بیکاری 4 درصد می‌باشد.

    وی تاکید کرد: از شش ماهه دوم امسال تحلیل‌های مبتنی بر آمارهای اشتغال در دستور کار قرار گرفته تا از تفسیرهای غلط در حوزه اشتغال جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی