عصر بازار

بانک مرکزی قطر دومین بانک بزرگ این کشور را تاسیس می‌کند

عصر اعتبار- قرار است بانک مرکزی قطر با ادغام سه بانک این کشور، دومین بانک بزرگ قطر را تاسیس کند.

بانک مرکزی قطر دومین بانک بزرگ این کشور را تاسیس می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، منابع آگاه اعلام کردند که بانک مرکزی قطر در حال بررسی اطلاعات قانونی، مالی و فنی سه بانک این کشور برای ادغام آنها با یکدیگر  است تا دومین بانک بزرگ قطر را تاسیس کند.

    این منابع آگاه اعلام کردند که بانک «مصرف الریان»، «بروا بانک» و «بانک بین المللی قطر» در سال گذشته میلادی برای ادغام برنامه خود موفق نشدند. این مسئله در بخش بانکداری قطر که با 18 بانک محلی و تجاری بین المللی به جمعیت 2.6 میلیون نفری این کشور خدمات ارائه می دهد، مورد بحث قرار گرفته است.

    همچنین ادغام این 3 بانک با توجه به شرایط فعلی که قیمت نفت و گاز تنزل پیدا کرده و باعث کاهش هزینه کرد دولت و درآمدهای آن شده، بیش از گذشته مطرح شده است. به نوشته یکی از روزنامه های قطری، مدیر عامل بانک «مصرف الریان» هفته گذشته نامه ای به بانک مرکزی قطر نوشت و اعلام کرد که مطالعات ادغام این 3 بانک به پایان رسیده و بانک «جی پی مورگان چیس» آمریکا را برای دادن مشاوره فنی به قطر انتخاب شده است.

    این مطالعات شمامل تاثیر ادغام این سه بانک بر روی سهام داران، مشتریان و کارمندان است. بر همین اساس، انتظار می رود که در روزهای آینده رییس بانک مرکزی قطر تصمیم ابتدایی خود را که شامل شرایط، ضمانت و اقدامات لازم که باید قبل از صدور رای نهایی تکمیل شوند را اعلام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی