عصر بازار

رئیس شعبه سمنان بانک توسعه صادرات مطرح کرد:

جذب دوبرابری منابع در سال ۹۶

عصر اعتبار- رئیس شعبه سمنان بانک توسعه صادرات خبر داد: میزان منابع جذب شده شعبه نسبت به پایان سال ۹۵ بیش از دوبرابر رشد را نشان می دهد و در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ این شعبه مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی به صادرکنندگان پراخت کرده است.

جذب دوبرابری منابع در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آقای عباس زاهدی با اعلام این خبر افزود: میزان منابع جذب شده شعبه نسبت به پایان سال 95 بیش از دوبرابر رشد را نشان می دهد و در 11 ماهه سال 1396 این شعبه مبلغ 900 میلیارد ریال تسهیلات ریالی به صادرکنندگان پراخت کرده است.

    وی با اشاره به اینکه این شعبه علی رغم تسهیلات پرداختی، فاقد مطالبات غیرجاری است گفت: بانک توسعه صادرات شعبه سمنان در یازده ماهه اول سال جاری در شاخص های ارزیابی عملکرد در امور ریالی به 95 درصد اهداف تعیین شده دست یافته است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 100 درصد هدف گذاریها دست پیدا کنیم.

    زاهدی خاطر نشان کرد: از 7 صادرکننده نمونه استان سمنان در سال 1396 تعداد 6 صادرکننده از مشتریان فعال بانک در این شعبه هستند.

    وی ارزش صادرات کل استان را در نه ماهه اول سال 96، معادل 135 میلیون دلار و واردات را 48 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده محصولات صادراتی استان شامل مواد معدنی خام و فراوری شده، کاشی، مواد شوینده، احشا دامی، عایق رطوبتی و...است که به مقاصدی چون آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، چین ، انگلیس، جمهوری کره، ایتالیا، هلند، تایوان و سوئیس صادر می شود.

    رئیس بانک توسعه صادرات سمنان به ظرفیت های معدنی استان اشاره کرد و گفت: سمنان با داشتن یه میلیارد تن ذخایر معدنی زمین شناسی، 328 تن ذخایر قطعی و 40 نوع ماده معدنی شناخته شده از استانهای معدنی برتر کشور است.

    زاهدی خاطر نشان کرد از میان صادرکنندگان برتر استان، شرکت های کندر، سنگر کار، سیم و کابل مغان، فروسیلیس( تولیدکننده نمونه ملی)، غفاری و طب پلاستیک نوین از مشتریان فعال بانک توسعه صادرات ایران در سمنان می باشند.

    رئیس بانک توسعه صادرات سمنان اظهار داشت: با توجه به اهداف تعریف شده این بانک در حوزه توسعه صادرات و با توجه به ظرفیت های ممتاز و بالقوه این استان، این بانک آمادگی دارد از همه امکانات خود برای کمک به جامعه تولید و صادرکنندگان استان استفاده کند.

    به گزارش اگزیم نیوز، سمنان اولویت های سرمایه گذاری صنعتی و معدنی متنوعی در حوزه صنایع غذایی، شیمیایی و سلولوزی و برق و الکترونی دارد که در صورت حمایت بیشتر و رفع موانعی چون نقدینگی می توانند در مسیر توسعه صادرات حرکت کنند.

    در حال حاضر این استان دارای 10 شهرک ، 13 ناحیه و 1 منطقه صنعتی است که زمینه اشتغال برای جمعیت قابل توجهی را فراهم آورده است. این استان در تابستان 1396 با داشتن نرخ بیکاری معادل 7.1 درصد کمترین میزان بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی