عصر بازار

سند پایانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه امضا شد

عصر اعتبار- سند پایانی چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه شامگاه سه شنبه توسط وزرای امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر توسعه اقتصادی روسیه در هتل پرزیدنت مسکو امضا شد.

سند پایانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و روسیه امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در چارچوب این سند، تفاهمنامه کارگروه وزارت انرژی روسیه و وزارت نفت ایران برای همکاری درباره طرح لوله گاز هند-ایران-پاکستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه زمین شناسی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه تامین مالی و سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن ایران، یادداشت تفاهم تحقیق و توسعه مشترک در زمینه منابع زیرزمینی و بستر دریای خزر منعقد شد.
    یادداشت تفاهم سرمایه گذاری مشترک در طرح های برق حرارتی، یادداشت تفاهم در زمینه همکاری های فرهنگی و هنری، یادداشت تفاهم توافق های اولین نشست همکاری های مشترک فرهنگی، یادداشت تفاهم توافقات نهمین نشست کارگروه همکاری های حمل و نقل، تفاهم نامه سه جانبه ایران-روسیه-قزاقستان در زمینه ترانزیت و مبادله گندم از دیگر دستاوردهای چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه بود.
    سند پایانی با مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه و مهدی سنایی به امضا رسید.
    گفتنی است، کرباسیان در راس هیاتی 75 نفره متشکل از مقام های دولتی و بخش خصوصی برای شرکت در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، صبح یکشنبه وارد مسکو شد.
    هیات بلندپایه اقتصادی ایران در سفر سه روزه به مسکو، ضمن شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، امضای سند اجلاس کمیسیون مشترک و چندین موافقت نامه همکاری و یادداشت تفاهم دوجانبه و دیدار با مقام های ارشد اقتصادی و سیاسی روسیه را نیز در دستور کار خود داشت.
    در این سفر، معاونان و مدیران ارشد وزارتخانه هایی چون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، کشور، راه و شهرسازی، امور خارجه، بانک مرکزی و سازمان های انرژی اتمی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان را همراهی می کردند.
    بیش از 25 تن از نمایندگان بخش خصوصی نیز در هیات اعزامی به روسیه حضور داشتند.
    چهاردهمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه روزهای 14 و 15 اسفندماه جاری در مسکو برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو