عصر بازار

معاون رییس‌جمهور اعلام کرد:

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل جدید در روستاها

عصر اعتبار- معاون رییس جمهور اعلام کرد: پارسال ۱۵۹ هزار شغل در روستاها ایجاد شد که امسال این رقم به مرز ۲۰۰ هزار خواهد رسید.

ایجاد ۲۰۰ هزار شغل جدید در روستاها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید ابوالفضل رضوی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: از سال 1393 متوجه شدیم با وجود انجام کارهای زیرساختی مانند جاده، آب لوله کشی و فضای آموزشی و گازرسانی به روستاها، روستاییان برای ماندن در روستاها اقناع نیستند.

    وی ادامه داد: نبود اشتغال، کمی در آمد خانوار روستایی و تبعیض در خدمات میان شهرنشینان و روستانشینان و عشایر از عللی بود که روستاییان را به مهاجرت به شهرها تشویق می کرد به همین علت به طور جدی به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداختیم.

    همچنین رضوی با بیان اینکه جمعیت عشایر و روستایی کشور 20 میلیون و 760 هزار نفر است، گفت: بیشتر این جمعیت، شاغل در کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و برخی صنایع تبدیلی و قطعه سازی خودرو و مانند آن هستند اما درآمد آنها پایین و حدود 40 درصد در آمد خانوار شهری است.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان متاسفانه دانش تجاری و بازرگانی کافی ندارند و این یکی از مشکلات اصلی آن هاست که در این باره آموزش های مهارتی را برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی کردیم و می خواهیم از فضای مجازی برای فروش کالاهای آنها اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی