عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس مطرح کرد:

حکایتی از پیمودن راه یک شبه میلیاردرهای بازار ارز

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه مدیریت بازار ارز بیان داشت که دولت مدیریت این بازار را با حالت رهاسازی دنبال می کند.

حکایتی از پیمودن راه یک شبه میلیاردرهای بازار ارز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به بازار ارز و چند نرخی بودن دلار و یورو، اظهار داشت: چند نرخی بودن ارز در بازار به این دلیل است که دولت رهاسازی بازار را دنبال می کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در توضیح حالت رهاسازی، بیان داشت: در واقع دولت از کنار موضوع مدیریت و کنترل بازار ارز رد شده است و مسئله را به این نحو تعقیب می کند در حالی که انتظار می رود بلاخره به موضوع ورود کند و با نظارت بازار را کنترل کند.

    نماینده مردم شاهین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی اظهارداشت: به نظر می رسد بی تفاوتی دولت نسبت به بازار ارز، حاکی از آن است که قصددارد ارز را تک نرخی کند، به همین جهت انتظار می رود که این موضوع را با ظرافت مطرح کند و همه مسائل را براساس تک نرخی شدن پیش ببرد.

    وی با انتقاد را عملکرد دولت در بازار ارز، گفت: اما متاسفانه دولت از یک طرف نرخ دلار و دیگر ارزها را افزایش می دهد و از طرف دیگر مدیریت بازار را رها می کند، همین باعث سودجویی از بازار ارز شده است.

    حکایت افرادی که چندروزه میلیاردر شده اند

    حاجی دلیگانی در ادامه با اشاره به سودجویی از بازار ارز، اظهار داشت: سودجویی از این بازار باعث شده است که افرادی در چند روز اخیر و در یک شب میلیاردر شوند، این اتفاق ظلم به عموم مردم است.

    این نماینده مجلس تاکید کرد: هر تومانی که یک شبه از بازار ارز به جیب عده ای واریز می شود در واقع از جیب عده ای برداشته می شود به این جهت انتظار داریم دولت به درستی برای مدیریت بازار ارز ورد پیدا کند.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در صحن علنی در تذکر به رئیس جمهور خواستار تصمیم گیری در خصوص رئیس بانک مرکزی شدم، رئیس بانک مرکزی باید فردی توانمند باشد اما سیف در این مدت نشان داد که نمی تواند به درستی مسائل مالی و پولی کشور را مدیریت کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت تک نرخی کردن ارز را دنبال می کند، اظهار داشت: در شرایطی که دولت نرخ ارز بالا می برد، اگر آن را آزاد کند تصور نمی کنم که قیمت آن بالاتر برود با آزاد سازی نرخ است در واقع رانت از بین می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو