عصر بازار

هدف‌گذاری بانک مرکزی کانادا برای نرخ بهره ۱.۲۵ درصد

عصر اعتبار- بانک مرکزی کانادا نرخ بهره هدف را ۱.۲۵ درصد قرار داد و اعلام کرد که در حال نزدیک شدن به نرخ تورم ۲ درصدی است.

هدف‌گذاری بانک مرکزی کانادا برای نرخ بهره ۱.۲۵ درصد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره هدف گذاری شده را 1.25 درصد قرار داد. در همین حال نرخ بهره بانکی 1.5 درصد و نرخ سپرده گذاری را یک درصد اعلام کرد.

    اطلاعات حساب های ملی در کانادا حاکی از رشد 3 درصدی اقتصاد کانادا در سال 2017 میلادی است که این رقم در همگام با پیش بینی بانک کانادا در ماه ژانویه سال جاری میلادی است.

    همچنین رشد اقتصادی کانادا در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی کمتر از پیش بینی های انجام گرفته شده بود که علت اصلی آن به افزایش واردات بر می گردد و نیز بهبود صادرات کالاهای کانادایی در مقایسه با روند نزولی سه ماه سوم سهم ناچیزی را به خود اختصاص داد.

    از سویی دیگر رشد واردات کانادا در زمان یاد شده نشان دهنده سرمایه گذاری قوی تر در کانادا است که به ظرفیت اقتصادی این کشور اضافه شده؛ ضمن اینکه بازار مسکن در کانادا در اواخر سال گذشته میلادی و ابتدای سال جاری میلادی با رشد قابل توجهی روبرو شد که تقاضا برای وام مسکن را به دنبال داشته است.

    بر پایه این گزارش، تورم کانادا در حال نزدیک شدن به 2 درصد و همان نرخ از پیش تعیین شده بانک مرکزی این کشور است و رشد دستمزدها افزایش نسبی به خود گرفت؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی کانادا از پایین تر از حد انتظار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی