عصر بازار

ترامپ طبل جنگ تعرفه‌ای را علیه اقتصاد جهان نواخت

عصر اعتبار- رییس جمهور آمریکا تعرفه های گمرکی سنگینی برای واردات فولاد و آلومنیوم امضاء کرد و وارد جنگ تجاری با جهان شد.

ترامپ طبل جنگ تعرفه‌ای را علیه اقتصاد جهان نواخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ساعاتی پیش کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهور دونالد ترامپ فرمان تعرفه های جدید گمرکی بر روی فولاد و آلومنیوم را امضاء کرد. در همین حال به موجب این فرمان تعرفه گمرکی برای فولاد وارداتی 25 درصد و این رقم برای آلومنیوم 10 درصد اعلام شده است. این در حالی است که برخی از کشورها مانند کانادا، مکزیک از این تعرفه معاف هستند. این دستورالعمل ظرف 15 روز لازم الاجرا خواهد بود.

    البته دونالد ترامپ قبل از امضاء این سند وعده انعطاف پذیری و همکاری بالا را نسبت به دوستان واقعی ایالات متحده داده بود و اعلام کرد که در رویکرد تجاری و نظامی با آنها منصفانه بر خوارد می کند. ترامپ تصریح کرد که هر کشوری که با آمریکا رابطه امنیتی دارد، برای مذاکره راهای جایگزین که تهدیدی برای برهم زدن امنیت ملی به دلیل واردات است، استقبال می کنیم.

    رییس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد که اگر ایالات متحده و کشوری به یک شیوه رضایت بخش در راستای کاهش تهدید امنیت ملی برسند، ممکن است که محدودیت واردات فولاد از آن کشور را در صورت نیاز بردارم یا اصلاح کنم و آن را با تعرفه تطبیق دهم.

    بر همین اساس، تعرفه های جدید برای شرکت های خارجی که در ایالات متحده تجهیزات تولید به راه انداخته اند، اجرا نخواهد شد. همچنین دولت آمریکا چندین بار اعلام کرده که  عدم وابستگی به تولید کنندگان خارجی فولاد و آلومنیوم یک ضرورت است باید از تولید داخلی حمایت کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی