عصر بازار

طلا ارزان‌تر می‌شود

عصر اعتبار- اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظر منفی داشتند.

طلا ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اکثر تحلیلگران و معامله‌گرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، به دو عامل اصلی در پیش بینی خود برای کاهش قیمت طلا اشاره کردند که شامل آمار اشتغال قوی آمریکا و آماده شدن رییس جمهور آمریکا برای دیدار با رهبر کره جنوبی برای حل بن بست پیرامون برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی بودند.

    آمار وزارت کار آمریکا روز جمعه نشان داد اقتصاد این کشور 313 هزار شغل غیرکشاورزی در فوریه ایجاد کرده که بالاتر از 200 هزار شغل جدید پیش بینی شده از سوی اقتصاددانان بود. آمار اشتغال قوی زمینه را برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه میلادی جاری مساعد می‌کند.

    از میان 17 کارشناس بازار که در نظرسنجی طلای وال استریت شرکت کردند، 11 نفر یا 65 درصد کاهش قیمت طلا و 2 نفر یا 12 درصد افزایش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند در حالیکه 4 نفر یا 24 درصد نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظری نداشتند.

    در این بین، از 663 سرمایه‌گذاری که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، 314 نفر یا 47 درصد نسبت به افزایش قیمت‌ها در هفته جاری بدبین بودند و در مقابل، 270 نفر یا 41 درصد افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند و 79 نفر یا 12 درصد نیز نظری نداشتند.

    برای هفته گذشته، 67 درصد از کارشناسان وال استریت و 50 درصد از سرمایه گذاران نسبت به روند قیمت طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 2.30 دلار یا 0.2 درصد افزایش، در 1324 دلار بسته شد و برای کل هفته 60 سنت یا حدود 0.05 درصد رشد قیمت نشان داد.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز با ابراز بدبینی نسبت به رشد قیمت طلا در هفته جاری گفت: آمار قوی اشتغال، افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در مارس را قطعی می‌کند. ما همچنان اخبار مثبت از کره شمالی را ملاحظه کردیم که قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرد.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز نیز با توجه به خروج برخی از سرمایه‌گذاران از بازار طلا به بازارهایی مانند سهام، کاهش بیشتر قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کرد با این‌همه خاطرنشان کرد به دلیل نگرانی‌های تورمی قیمت این فلز ارزشمند افت چشمگیری نخواهد داشت.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "ولث منیجمنت" نیز به کیتکونیوز گفت: از زمان اعلام دیدار میان رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی، سرمایه از دارایی‌های مطمئن مانند ین ژاپن خارج شده است. بعلاوه آمار اشتغال مطلوب آمریکا با پشتیبانی از ارشد دلار، بانک مرکزی این کشور را وادار خواهد کرد برای افزایش نرخ‌های بهره دست بکار شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی