عصر بازار

مخارج دولتی کشورهای اتحادیه اروپا صرف چه اموری می‌شود؟

عصر اعتبار- حدود یک پنجم از کل تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد هزینه‌های عمومی کشورهای اتحادیه اروپا، برای حمایت‌های اجتماعی صرف می‌شود.

مخارج دولتی کشورهای اتحادیه اروپا صرف چه اموری می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، تا پایان سال 2016 حمایت‌های اجتماعی با 19.1 درصد از کل تولیدات ناخالص داخلی، بیش‌ترین سهم مخارج عمومی دولت‌ها را دارد و با فاصله زیادی از این بخش، بهداشت و درمان با 7.1 درصد، خدمات عمومی با شش درصد، آموزش با 4.7 درصد، امور اقتصادی با چهار درصد و نظم و امنیت عمومی با 1.7 درصد قرار دارند. کمترین سهم هم متعلق به بخش مسکن و امکانات ارتباطی با 0.6 درصد بوده است و پس از آن، محافظت از محیط زیست با 0.7 درصد قرار دارد.

    حمایت‌های اجتماعی می‌تواند به گروه‌های مختلفی تقسیم شود که در بین آن‌ها، گروه سالمندان به دلیل هزینه‌های درمانی و بازنشستگی بیشترین سهم از مخارج این بخش را در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد. بالاترین هزینه مربوط به گروه سالمندان متعلق به یونان است که 16 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را دربرمی‌گیرد و کمترین نرخ هم متعلق به ایرلند با 3.5 درصد بوده است.

    بیشترین هزینه برروی بخش بهداشت و درمان، متعلق به کشورهای دانمارک و فرانسه با 8.6 درصد و 8.1 درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است. از سوی دیگر بیش‌ترین هزینه در بخش آموزش متعلق به دانمارک و سوئد با شش درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است. مجارستان با اختصاص 7.1 درصد از تولید ناخالص داخلی و بلژیک با اختصاص 6.5 درصد، بیش از سایر کشورها هزینه در بخش امور اقتصادی داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی