عصر بازار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

پیاده سازی ارز دیجیتال داخلی با نظارت پژوهشکده پولی و بانکی

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیاده سازی ارز دیجیتال داخلی با نظارت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خبر داد.

پیاده سازی ارز دیجیتال داخلی با نظارت پژوهشکده پولی و بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمد جواد آذری جهرمی در اولین نشست خبری برخط با خبرنگاران در پاسخ به  پرسشی درباره ایجاد ارزهای داخلی و مذاکرات با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی، اظهار داشت: به طور حتم بحث ارز، موضوعی است که در اصل به بانک مرکزی ارتباط دارد اما هنگامی که بحث ارز دیجیتال مطرح می شود، به دلیل اینکه به حوزه دیجیتال و الکترونیکی ورود می کند، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ارتباط پیدا می کند.

    وی افزود: موضوعی که وجود دارد این است که اطلاعات و آگاهی مردم در این زمینه از مسئولین بیشتر است و با یک عقب افتادگی آگاهی از سوی دست اندر کاران این حوزه مواجه هستیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه، با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی فعالیت ها و مذاکرات خوبی در این زمینه آغاز شده  است، تصریح کرد: همچنین معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی نیز دراین زمینه مطالعات و بررسی را آغاز کرده و در زمینه فین تک ها و حمایت از این حوزه نیز اقدامات مناسبی از سوی این بخش در حال انجام است.

    جهرمی، گفت: براساس مذاکرات  انجام شده با پژوهشکده پولی و بانکی و پست بانک  قرار است نمونه ای از این ارزها پیاده سازی شود تا این ارزها برای مسئولین این عرصه به نمایش گذاشته شود.

    وی ادامه داد: فراخوان های لازم داده شده و اجرای  این طر بر عهده پست بانک است  اما پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بر ن نظارت  داشته و هماهنگی ها در  حال انجام است که در سال 97 شاهد اتفاق های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی