عصر بازار

زمان معرفی برنامه اصلاحات منطقه یورو به تعویق افتاد

عصر اعتبار- مجله " اشپیگل" آلمان خبر داد معرفی برنامه پیشنهادی اصلاحات منطقه یورو از سوی آنگلا مرکل و امانوئل مکرون به رهبران اروپائی در نشست ماه جاری به تعویق افتاد.

زمان معرفی برنامه اصلاحات منطقه یورو به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یکی از مقامات آگاه از آماده سازی اجلاس رهبران اروپایی به اشپیگل گفته است: این برنامه لغو شده است، زیرا هنوز خبری برای اعلام وجود ندارد.

    پیشتر امانوئل ماکرون- رئیس جمهور فرانسه- و آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان- توافق کرده بودند پیشنهاد مشترکی را برای تقویت بلوک ارزی یورو در اجلاس ماه مارس رهبران اروپایی ارائه کنند. با این حال آن طور که اشپیگل گزارش داده است، مقامات آلمانی اعلام کردند به دلیل مذاکرات غیر معمول و طولانی برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان پس از انتخابات سپتامبر، زمان بیشتری برای همکاری با طرف فرانسوی لازم است.

    سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این خبر اعلام کرد نمی تواند آن را تایید یا تکذیب کند و افزود مرکل مصمم به همکاری نزدیک با مکرون برای اصلاحات منطقه یورو است. یئورگ اشترایتر گفت: می توانم تصور کنم برخی از امور به تعویق بیافتند چرا که تشکیل دولت ما کمی طول کشید.

    دونالد تاسک- رئیس شورای اروپا چهارشنبه هفته گذشته گفته بود رهبران اروپایی در اجلاس 23 مارس خود در خصوص تجارت جهانی و خطر اختلافات تجاری بحث خواهند کرد.

    مرکل و ماکرون اخیرا وعده داده‌اند همکاری های دو کشور را تعمیق کنند و اتحادیه اروپا را به سمت یکپارچگی بیشتر سوق دهند. بدون وجود توافق بین این دو کشور که اقتصادهایشان در مجموع نیمی از تولیدات منطقه یورو را در اختیار دارد، هر گونه طرح جاه طلبانه ای برای ارتقای اتحادیه پولی و اقتصادی یورو و کمک به آن برای مواجهه با بحران‌های پیش رو شانس کمی برای به نتیجه رسیدن دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی