عصر بازار

همزمان با روز هفته منابع طبیعی برگزار شد؛

پاسداشت آیین درختکاری با حضور مدیرعامل بانک اقتصادنوین

عصر اعتبار-در آستانه میلاد حضرت فاطمه (س) و روز جهانی زن و همزمان با هفته منابع طبیعی مراسم کاشت نهال با همکاری بانک اقتصادنوین، شهرداری منطقه ۲ تهران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، انجمن تمدن سبز، انجمن هنرمندان حامی محیط زیست، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در بوستان فدک برگزار شد.

پاسداشت آیین درختکاری با حضور مدیرعامل بانک اقتصادنوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، آیین درختکاری که با حضور علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصادنوین، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 تهران، دکتر علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و جمعی از مسئولان، هنرمندان و معتمدین محل همراه شد، علیرضا بلگوری با اشاره به عنوان بانک اقتصادنوین به عنوان بانک دوستدار محیط زیست گفت: خوشبختانه بانک اقتصادنوین در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه حفاظت محیط زیست، اقدامات قابل توجهی انجام داده و همواره در این زمینه الگو بوده است.

    وی با تقدیر از حضور و همراهی هنرمندان در این مراسم، از آنها به عنوان مبلغان اثرگذار در فرهنگ سازی و ترویج حفاظت محیط زیست یاد کرد و اظهار داشت: بانک اقتصادنوین در کنار فعالیت‌های اقتصادی و مالی، خدمات خوبی را در راستای حمایت‌های اجتماعی فراهم نموده است و به عنوان بانک دوستدار محیط زیست در جهت ایجاد هوای خوب، حال خوب و زندگی خوب تلاش می‌کند.
    وی افزود: در بانک اقتصادنوین برای حفظ محیط زیست راهکار صرفه جویی و کاهش مصرف کاغذ را پی گرفته‌ایم و در نظر داریم با بکارگیری تکنولوژی‌های جدید در مکاتبات اداری با صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به حفظ محیط زیست کمک کنیم.
    وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم بیشتر این گردهمایی‌ها به ویژه در روزهای خاص، فعالیت‌های ارزشمند بیشتری در حوزه حفظ محیط زیست انجام شود و بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در این حوزه پیش قدم بوده و از ظرفیت‌های خود برای پیشبرد این اهداف بهره ببرد.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه به لزوم کاهش الزامات ترددهای شهری اشاره کرد و گفت: بانک اقتصادنوین در این راستا نسبت به توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی اقدام کرده که این خدمات مورد استقبال مشتریان بانک قرار گرفته است.
    وی گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد تراکنش‌های بانک به صورت غیر حضوری انجام می‌شود که این رقم به زودی افزایش خواهد یافت، چرا که خدمات و زیرساخت‌های جدیدی به این بخش افزوده شده که به زودی معرفی خواهد شد.
    رسول کشت‌پور شهردار منطقه دو تهران نیز در این مراسم طی سخنانی برگزاری مناسبت‌هایی از این دست را عامل مهمی در توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ زیست محیطی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌های ارزیابی شهرداران، توسعه مالکیت مشاعی است که چه میزان فضای عمومی ایجاد می‌کنند و اگر این فضای عمومی همراه با توسعه فضای سبز باشد، از ضریب و امتیاز بسیار بالایی برخوردار است.
    دکتر علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن قدردانی از توجه بانک اقتصادنوین به توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و فرهنگ درختکاری، گفت: موضوع محیط زیست یکی از مهمترین موضوعاتی است که هر سلیقه و عقیده‌ای را گرد هم می‌آورد و مشارکت شهروندان را در بهبود فرهنگ حفاظت از محیط زیست بالا می‌برد.
    وی موضوع محیط زیست را خروجی کارکرد صحیح اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع دانست و اظهار داشت: متاسفانه امروزه در موضوع فرهنگ و محیط زیست همگرایی خوبی وجود ندارد؛ بنابراین با آموزش، هماهنگی و کار سیستمی باید خروجی قابل توجهی را در حوزه محیط زیست شاهد باشیم.
    در ادامه این مراسم و با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین، مدیران شهرداری منطقه دو تهران و نمایندگان رسانه های گروهی کاشت نهال انجام شد.
    گفتنی است بانک اقتصادنوین به عنوان بانک سبز و حامی محیط زیست در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه حفظ محیط زیست طی سال‌های فعالیت خود اقدامات چشمگیری را در این زمینه انجام داده است که از جمله این اقدامات می‌توان به کاشت 9 هزار اصله نهال و احداث پردیس نوین 1 در بوستان پردیسان، اقدام به کاشت 15 هزار اصله نهال در استان خوزستان و حمایت از محیط‌بانان و یوز ایرانی، پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود و ... اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی