عصر بازار

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی در اولویت قرار می‌گیرد

عصر اعتبار- رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی و تحول در نظام تعاونی‌ها اولویت ما در سال آینده است.

راه‌اندازی هلدینگ بازرگانی در اولویت قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، علی اوسط هاشمی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و جمعی از مسئولان استان برگزار، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند اما هنوز تنظیم‌کننده درست بازار نبوده‌ایم.

    وی ادامه داد: باید مسیر مزرعه تا سفره هموار شود و زمینه بازگشت فارغ‌التحصیلان کشاورزی را به مزارع فراهم کنیم.

    هاشمی بیان کرد: باید زمینه بازگشت روستائیان را به محل تولید فراهم کنیم بنابراین توسعه زمانی محقق می‌شود که سهم زنان و جوانان در اشتغال و مدیریت فراهم شود.

    معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: سن مدیریت در کشور باید پایین بیاید و از جوانان و بانوان بیشتر استفاده شود.

    وی بر لزوم اهمیت تکمیل زنجیره تولید و اصلاح شبکه توزیع تأکید کرد و یادآور شد: سهم مدیران در نظام تنظیم باید تعیین شود و عاملان تولید نقش بیشتری ایفا کنند.

    این مسئول اضافه کرد: از نگاه خود برای کشاورز قیمت بالا می‌زنیم، قیمت نهایی در اختیار استان‌هاست و استان‌ها می‌توانند مدیریت کرده و قیمت را تعیین کنند تا رضایت مردم در پیک مصرف تأمین شود.

    هاشمی بیان کرد: سه جهت‌گیری کلی در سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که باید هدف‌گذاری شود و بازارهای هدف را باید شناسایی کنیم یک محصول مانند زعفران که گردش مالی هشت میلیارد دلاری دارد می‌تواند معادل ارزش تملک دارایی کشور درآمدزایی داشته باشد. سهم امروز ما 400 میلیون دلار است که باید یک برند ملی ایجاد کنیم و وارد بازار بورس شویم تا بتوانیم قیمت زعفران را تعیین کنیم.

    هاشمی گفت: نظام تحول تعاونی‌ها را باید عملیاتی کنیم و نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در آن لازم و ضروری است.

    وی اضافه کرد: دنبال حرکت بنیادین هستیم تا نقش بانوان و جوانان تحصیل‌کرده در تعاونی‌ها پررنگ شود و محور دوم کارمان هلدینگ بازرگانی است که در بازار خرمای جهان حضور خواهیم یافت.

    معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با تنظیم بازار و توجه به‌نظام بهره‌برداری به اهداف برسیم. باید به فکر یکپارچه‌سازی و احیا کشت و صنعت‌های بزرگ و استفاده از اتحادیه‌ها به سمت تحول در نظام تعاونی‌ها و ارزشمند کردن تولید باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی