عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

۱۶۷ کمک هزینه جهیزیه در استان سمنان پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۲۶۷مددجوی استان طی سال جاری راهی خانه بخت شدند، گفت: ۱۶۷مورد کمک‌هزینه جهیزیه نیز به مددجویان پرداخت‌شده است.

۱۶۷ کمک هزینه جهیزیه در استان سمنان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید جواد رضوی در نشست خبری ظهر یکشنبه خود به میزبانی کمیته امداد سمنان، ضمن تشریح عملکرد این نهاد در حوزه ازدواج مددجویان تأکید کرد: در سال جاری 267 نفر راهی خانه بخت شدند و این نهاد 627 میلیون تومان برای این منظور کمک‌هزینه پرداخت کرده است که 113میلیون تومان به تازه‌دامادها و 514 میلیون تومان به نوعروسان پرداخت‌شد.

    وی با اشاره به کمک‌هزینه خرید لوازم منزل نیز تأکید کرد: 101 تازه‌ داماد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به دریافت کمک‌هزینه سه میلیون تومانی تجهیز لوازم منزل شده‌اند و همچنین کمیته امداد به نوعروسان تحت پوشش کمیته نیز کمک‌هزینه پنج میلیون تومانی پرداخت کرده است.

    167کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد

    مدیرکل کمیته امداد استان سمنان درباره جهیزیه نیز گفت: کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به 167 نوعروس پرداخت‌شده که قسم اعظم آن‌ها تا پایان سال جاری به خانه بخت رفته و 25 زوج جوان نیز آماده دریافت کمک‌هزینه‌های ازدواج از سوی این نهاد هستند.

    رضوی بابیان اینکه زوج‌های جوان تحت پوشش پس از ازدواج نیز از سوی کمیته امداد رها نخواهند شد، افزود: کمیته امداد پس از ازدواج نیز باهدف ایجاد ثبات اقتصادی در بین مددجویان اقدام به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌کند که در این زمینه نیز تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

    وی دو هدف عمده را برای ارائه کمک‌هزینه‌های ازدواج برشمرد و تأکید کرد: نخستین هدف توانمندسازی افراد تحت پوشش و آماده‌سازی زمینه خروج آن‌ها از کفالت کمیته امداد محسوب می‌شود.

    کمیته امداد به دنبال ترویج فرهنگ ازدواج آسان

    مدیرکل کمیته امداد استان سمنان همچنین دومین هدف از کمک‌هزینه‌های ازدواج را کمک به ازدواج جوانان و دوری از مسائل و معضلات اجتماعی دانست و گفت: خوشبختانه در سال جاری توانسته‌ایم عملکرد قابل قبولی را ارائه دهیم.

    رضوی در ادامه بر اهمیت تسهیل امر ازدواج تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از اهدافی که کمیته امداد در کمک هزینه ازدواج به دنبال آن است، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و همچنین دوری از تجملاتی است که بسیاری جوانان امروز از عهده آن بر نمی‌آیند لیکن در این حوزه کمیته امداد اقداماتی را صورت می‌دهد تا در جامعه نیز بازتاب این ازدواج‌های آسان نمود بهتری پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی