عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

ارزهای گاوصندقی باید به بانک ها برود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز بیان داشت دریافت مدارکی چون پاسپورت، بلیط و ویزا تاثیری در بازار ارز ندارد.

ارزهای گاوصندقی باید به بانک ها برود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی در خصوص نحوه مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی، اظهار داشت: تلاطم کنونی بازار ارز ادامه التهاب بازار از شب ژانویه است،  دولت قرار بود این تلاطم را در بهمن ماه جمع کند اما در این زمینه کاری صورت نگرفت و تلاطم شب ژانویه به تلاطم بازار شب عید متصل شد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر روانی بر بازار ارز افزایش یافته است،  گفت: فشار بار روانی بر بازار ارز افزایش یافته است و دولت با برخورد و گرفتن برخی دلالان نیز نتوانست این موضوع را مدیریت کند.

    بخشنامه های بی اثر

    نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی به دلیل اصلی ناتوانی دولت در مدیریت بازار ارز اشاره کرد و بیان داشت: دولت اطلاعات دقیق و درستی از نیاز و میزان تقاضای مردم به ارز ندارد و گرفتن مدرک هایی چون بلیط، پاسپورت و برگه خروج از کشور نمی تواند کارساز باشد و تاثیری ندارد.

    وی تاکید کرد: با چنین سختگیری هایی و خواستن مدارکی بیش از گذشته در واقع به حواشی بازار ارز افزوده می شود همانطور که شاهد خرید و فروش نوبت در صف صرافی ها هستیم، ممکن است بلیط های صوری صادر شود و بازار حاشیه ای در کنار بازار ارز ایجاد شود.

    ارزهای گاوصندوقی را به بانک ها ببریم

    انارکی محمدی در ادامه به راه کاری که باید بانک مرکزی در پیش بگیرد اشاره کرد و اظهار داشت: بانک مرکزی باید فضایی ایجاد کند که مردم ارز را در گاوصندوق خانه نگهداری نکند بلکه بانک ها به محلی برای نگهداری ارز تبدیل شوند.

    این نماینده مجلس با ابزار تاسف از وضع موجود گفت: در حال حاضر مردم ارز را به عنوان سرمایه در خانه ها نگهداری می کننددر حالی که باید ارز مانند پول های دیگر در بانک ها نگهداری شود و مردم هر زمان که به ارزشان نیاز پیدا کنند از بانک بگیرند.

    کاهش تلاطم ارز بعد از تعطیلات نوروز

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد مردم به بانک ها سلب شده است، بیان داشت: باید این اطمینان به مردم داده شود که اگر ارزشان در بانک نگهداری شود هر زمان که بخواهند می توانند آن را از بانک خارج کنند.

    وی گفت: با این حال انتظار می رود دولت بازار ارز را در شب عید مدیریت کند  چرا که پیش بینی می کنیم بعد از تعطیلات نوروز از تلاطم این بازار کاسته  شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی