عصر بازار

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد:

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما

عصر اعتبار- انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور در جلسه شورای اقتصاد مصوب شد.

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با قدردانی از تلاش های دبیرخانه شورای اقتصاد در سال 96،‌برای اعضای این شورا سالی خوب آرزو کرد و اظهار امیدواری کرد در سال 97 شورای اقتصاد بهتر از سالهای گذشته فعالیت کند.

    در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تایید شورای اقتصاد رسید.

    اصلاح مصوبه شورای اقتصاد درخصوص طرح های توسعه نیروگاه آبی گتوند علیا، احداث سد و نیروگاه چرمشیر، استفاده از فاینانس برای ایجاد انتقال و فاز دوم تصفیه خانه شهر بیرجند، استفاده از فاینانس برای طرح های سد دشت پلنگ و سد باغان و استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای احداث سد و نیروگاه بختیاری از جمله درخواست های وزارت نیرو بود که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

    درخواست های وزارت نفت نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات از سوی نماینده این وزارتخانه با این درخواست ها موافقت شد که عبارتند از:

    طرح کمک به جایگزینی و اسقاط 1 میلیون دستگاه بخاری مرسوم( گازی و نفتی) با بخاری های گاز سوز دودکش دار راندمان بالا (هرمتیک)، اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص طرح احداث خط لوله 20 اینج فرآورده های نفتی نایین ـ کاشان ـ ری و اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص طرح نگهداشت و پشتیبانی تاسیسات جنبی صنعتی و غیرصنعتی و سرمایه گذاری جدید برای طرح تعویض پوشش و تعویض خط لوله نفت خام.

    همچنین موضوع اصلاح مصوبه طرح جایگزینی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10 تن با سن بالاتر از 35 سال برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شد.

    در ادامه این جلسه با درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر شفاف سازی در مورد قیر معدنی، ضمن موافقت با تفکیک قیر معدنی از زمره کالاهای نفتی، این کالا بعنوان ماده معدنی شناخته و در این مورد شفاف سازی صورت گرفت.

    درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح شد و پس از توضیحات رییس این دانشگاه به تصویب رسید.

    انتشار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار 5 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور نیز از جمله درخواست های وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو