عصر بازار

تولید اولین کاتد مس در جهان به روش تانک بایولیچینگ با حمایت بانک پاسارگاد

عصر اعتبار- اولین کاتد مس به روش تانک بایو لیچینگ (استحصال مس با استفاده از باکتری) در مجتمع مس و کاتد مسی شرکت بابک مس ایرانیان در روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۶، با حضور دکتر پورمند مدیرعامل هلدینگ میدکو و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این پروژه تولید شد.

تولید اولین کاتد مس در جهان به روش تانک بایولیچینگ با حمایت بانک پاسارگاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو در تماس تلفنی اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی نه تنها برای میدکو بلکه برای کشور ایران است. ایران تنها کشوری است که توانست با درایت، شجاعت، مدیریت و تلاش مجدانه مدیران متخصص میدکو برای اولین بار در دنیا به این مهم دست پیدا کند.

    همچنین دکتر پورمند در بیانات خود گفت: امروز روزی تاریخی برای صنعت مس در دنیا است. این مهم، امری است شجاعانه از طرف فرزندان این انقلاب و هدیه‌ای است به ملت بزرگ ایران و در رأس آنها جناب آقای دکتر قاسمی و گروه مالی پاسارگاد که همواره با حمایت‌های بی‌دریغ ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده‌اند.

    از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره‌های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی