عصر بازار

ساخت دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتالی برای گرمایش خانه

عصر اعتبار- یک استارتاپ فرانسوی دستگاهی ساخته است که علاوه بر استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، محیط خانه و محل کار کاربرانش را نیز گرم می‌کند.

ساخت دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتالی برای گرمایش خانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است و کاربران بسیاری نیز از ابررایانه‌هایی که پردازنده و کارت گرافیک‌های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج  و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده می‌کنند و در این طریق هم درامدهای هنگفتی را کسب می‌کنند، یک استارتاپ و شرکت فرانسوی به نام Qarnot تصمیم گرفته است که دستگاهی را تولید و معرفی کند که علاوه بر استخراج ارزهای دیجتالی، محیط خانه و محل کار را هم گرم می‌کند.

    نحوه عملکرد این گرم کننده، بدین صورت است که CPU  و GPUهای ابررایانه‌های مورد استفاده کاربران، معمولا پس از گذشت زمان اندکی برای آنکه بتواند ارزهای مجازی رمزنگاری شده همچون بیت کوین، ریپل و مونرو را استخراج کند، گرمای زیادی را تولید می‌کند. بنابراین می‌توان برای گرم کردن محیط امکان مختلف از گرمای حاصله آن استفاده و بهره‌برداری کرد.

    این شرکت فرانسوی مدعی شده است کاربرانی که از این دستگاه استفاده کنند، علاوه بر کسب درآمد و ارزهای دیجیتالی، از هزینه‌هایی که باید برای مصرف انرژی و سوخت گرمایشی در خانه بپردازند، نیز می‌کاهند و در هزینه‌های زندگی خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

    میراسلو اسویزنی – موسس و مدیر عامل شرکت فرانسوی  Qarnot – در این باره می گوید: ما بر این باوریم که گرم کردن خانه هزینه نیست، بلکه کسب در آمد است.

    براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال 2009 برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز 20 هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

    به همین خاطر هم بسیاری از کشورهای جهان در ابتدا به مقابله با این فناوری جدید پرداختند اما پس از گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان در برابر ظهور فناوری جدیدی که کسب درآمد در پی دارد، مقاومت کرد. بسیاری از منتقدان ارزهای دیجیتالی معتقدند که این فناوری به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی