عصر بازار

استاندار کرمانشاه:

عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده مطلوب نیست

عصر اعتبار- استاندار کرمانشاه گفت: عملکرد بانک ها در روند بازسازی مناطق زلزله زده و پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان استان به هیچ عنوان مطلوب نیست.

عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده مطلوب نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند چهارشنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:عملکرد بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان اصلا مطلوب نیست و باید اصلاح شود.
    وی افزود: مدیران عامل بانک ها از من خواستند که در سفر رییس جمهوری به کرمانشاه عملکرد بانک ها را تایید کنم اما با این وضعیتی که می بینم ما نمی توانیم از بانک ها حمایت کنیم.
    استاندار کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه مدیران بانک ها درک نمی کنند که مردم در کانکس و زیرچادر هستند و هرچه زودتر باید برای بازسازی مناطق زلزله زده تلاش کرد.
    بازوند ادامه داد: 21 هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که 11 هزار واحد اخذ قرارداد کرده اند و تنها پنج هزار واحد تسهیلات دریافت کرده اند.
    استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدیران کم کار در بازسازی مناطق زلزله زده به سرعت برکنار خواهند شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر سرعت عمل در بازسازی مناطق زلزله زده تاکید دارند و هیچ کس حق ندارد، سرعت بازسازی مناطق زده را کاهش دهد.
    بازوند تاکید کرد: بانک ها موظف هستند تا روز شنبه گزارش خود را در باره علل کندی پرداخت تسهیلات بررسی کرده و به ما اعلام کنند.
    وی گفت: تفاهم‌نامه ای بین بنیاد مسکن، فرماندار، معاون عمرانی و مدیر شعب بانک ها تنظیم می شود تا زمان اخذ قرارداد تا پرداخت تسهیلات مشخص شود.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی