عصر بازار

رییس اتاق مشترک ایران وعمان:

زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمانی فراهم شد

عصر اعتبار- رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمانی با رایزنی با معاونت ارزی بانک مرکزی فراهم شد، پیشتر به دلیل فقدان ضمانت بانک‌های ایرانی، امکان استفاده از تسهیلات بانک‌های عمانی وجود نداشت.

زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمانی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن ضرابی افزود: تاکنون ایرانیان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمانی، به دلیل فقدان ضمانت بانک‌های ایرانی، نمی‌توانستند از تسهیلات بانک‌های عمانی برخوردار شوند که با رایزنی با معاونت ارزی بانک مرکزی این امکان فراهم شد.
    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان یادآور شد: این ضمانت نامه با تحقق شرایط و ضوابط و مقررات انجام خواهد شد.
    ضرابی عنوان داشت: علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در عمان و بهره مندی از تسهیلات بانک های این کشور و دریافت ضمانت نامه از سوی بانک‌های ایرانی می‌توانند با مراجعه به اتاق مشترک ایران و عمان از جزئیات نحوه استفاده از تسهیلات مطلع شوند.
    ضرابی تصریح کرد: بانک مرکزی این موضوع را در بخشنامه ای به همه بانک‌های عامل اعلام کرد تا از شرکت های صادرکننده ایرانی که درصدد ساخت کارخانه در عمان و تامین 30درصد ارزش افزوده با هدف بازصادرات به بازارهای ثانویه اند و همچنین صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی که قصد استفاده از تسهیلات بانک های عمانی برای اجرای طرح ها در عمان در قالب B.O.O و B.O.T را دارند حمایت شود.
    به گزارش ایرنا، قراردهای بی.اُ.اُ مربوط به ساخت، تملک، بهره‌برداری و قراردادهای بی.اُ.تی برای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی