عصر بازار

بخشنامه های بانک مرکزی مردم را بیشتر به بازار ارز می کشد

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بخشنامه های محدودکننده بانک مرکز نتیجه عکس دارد و مردم را بیشتر به بازار ارز می کشد.

بخشنامه های بانک مرکزی مردم را بیشتر به بازار ارز می کشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی داداشی با اشاره به نوسانات بازار ارز در چند ماه اخیر بیان داشت: تلاطم تنها در بازار ارز نیست و شاهد رکود و نوسان در دیگربازارهای اقتصادی هستیم، در ماه های اخیر در بازار مسکن رکود را تجربه کردیم و تولیدکنندگان نتایج خوبی در بازار نگرفتند.

    عضو هیات رییسه کمیسیه اصل 90 مجلس شورای اسلامی به دلیل روی آوردن مردم به بازار ارز، اظهار داشت: از آنجایی که توجه به تولید بی نتیجه مانده است مردم سرمایه های خود را به سمت بازار ارز و سکه برده اند چرا که این بازار از ثبات و نتایج بهتری برخوردار است.

    نماینده مردم آستارا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مردم ترجیح می دهند پول و سرمایه خود را در بازاری ببرند که ثبات و سود بیشتری دارد به همین جهت با کاهش سودبانکی شاهد سرازیر شدن سرمایه های مردم به بازار ارز بودیم.

    وی تاکید کرد: سرازیر شدن سرمایه های به سمت بازار ارز تا جایی پیش رفت که باعث کمیابی ارز و افزایش نرخ آن شد و دولت نشان داد در این زمینه مدیریت بازار ارز ضعیف است و بدون برنامه در آن وارد شد.

    داداشی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به دلایل دیگر افزایش نرخ ارز اشاره کرد و گفت:علاوه بر ضعف مدیریت دولت در بازار ارز، نباید تاثیر تحریم ها و فضای حاکم بر اقتصاد دنیا را نادیده گرفت. با این وجود عملکرد بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار ارز قابل قبول نیست.

    این نماینده مجلس به اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار اشاره کرد و اظهار داشت: بانک مرکزی اوراق با سود سپرده 20 درصد ارائه کرد و برخی دلالان ارز را دست گیر کرده و محدودیت هایی برای صرافی ها در نظر گرفت با این حال این اقدامات تاثیری قابل قبولی در بازار ارز نداشت.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در خصوص ارز مسافرتی و ارائه مدارکی بیشتر، گفت: این بخشنامه ها محدود کنند، باعث تحریک مردم برای حضور در بازار ارز و تهیه ارز مورد نیاز به صورت غیرقانونی می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو