عصر بازار

پیش قدم شدن معاون اول رئیس جمهوری برای پرداخت حق بیمه حق التدریسی ها

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت از مذاکره با معاون اول رییس جمهوری و اعلام آمادگی وی برای پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس خبر داد.

پیش قدم شدن معاون اول رئیس جمهوری برای پرداخت حق بیمه حق التدریسی ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی اول هفته ای که گذشت در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صندوق بازنشستگی به استناد مصوبه سال 94 مجلس معتقد است معلمان حق‌التدریسی که سال‌های گذشته برای آموزش و پرورش کار کردند، برای پرداخت سابقه سنوات خود باید حق بیمه را به نرخ روز و 24 درصد پرداخت کنند.
    وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مذاکراتی که با سازمان اداری و استخدامی انجام داد، توانست نامه‌ای مبنی بر اینکه مصوبه مجلس در مورد معلمان پاره وقت بوده است نه تمام وقت از این اداره دریافت کند اما صندوق بازنشستگی پس از ارسال این نامه به رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری در این زمینه استناد کرد.
    وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری در یک رای وحدت رویه به صندوق بازنشستگی اعلام کرد که معلمان تمام وقت نیز باید حق بیمه را 24 درصد پرداخت کنند؛ آموزش و پرورش در این زمینه مذاکرات بسیاری انجام داده است و هیات عمومی باید در این زمینه رای مناسبی دهد تا رای وحدت رویه بشکند.
    وی تصریح کرد: این ظلم بزرگی است که معلمان زحمت کش ما به جای پرداخت 700 هزار تومان، 50 میلیون پرداخت کنند و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

    ** 49 درصد دانش آموزان را دختران تشکیل می دهند
    وزیر آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت با شرکت در همایش بانوی امید بر فراهم کردن فرصت های برابر آموزشی و ورزشی بین دختران و پسران تاکید کرد و گفت: در گذشته تنها 30 درصد جامعه دانش آموزی را دختران تشکیل می دادند که این رقم امروز به مدد تلاش های مسئولان به 49 درصد رسیده است.
    بطحایی اظهار داشت: مدارس شبانه روزی تا 30 سال قبل برای دختران در روستاها و مناطق دور افتاده وجود نداشت اما امروز دختران در این مناطق امکان ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی را دارند.
    وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی دختران همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند و فضاهای ساختمانی و آموزشی متناسب با فعالیت های تربیت بدنی برای دانش آموزان دختر نیست و لذا مجبورند از این فعالیت ها جدا شوند.
    وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق کشور به دلایل فرهنگی و باورهای مردم حتی در پایه های تحصیلی اول و دوم خانواده ها از فرستادن دختران خود به مدرسه خودداری می کنند که این اشکال به مسئولان وارد است و باید متناسب با شرایط امکان آموزش را برای دختران این مناطق ایجاد کنند.

    ** استقرار نظام آموزشی 3-3-6 سال آینده کامل می شود
    معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در هفته ای که گذشت از کامل شدن نظام آموزشی 3-3-6 در سال آینده خبر داد و گفت: این نظام آموزشی که از سال تحصیلی 91 - 90 آغاز شده بود، سال تحصیلی آینده با ورود دانش آموزان به پایه دوازدهم به طور کامل در سطح کشور مستقر می شود.
    سید حسین طلایی زواره اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس الزام شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید در هر سال محتوای آموزشی دو پایه تحصیلی را تدوین می کرد و با وجود محدودیت زمان، توانستیم کتاب های درسی را ابتدای مهرماه و به موقع به دست دانش آموزان برسانیم.
    وی ادامه داد: همچنین با وجود مشکلاتی درباره تامین منابع در کشور، این سازمان توانست بدون وقفه هر سال محتواهای آموزشی را بر اساس سند تحول نظام آموزشی و تاکید شورای عالی آموزش و پرورش آماده کند.

    ** پیگیری مسائل مربوط به معلمان بازداشتی
    وزیر آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت در پیام توئیتری اعلام کرد که به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیگیر حل مشکلات تمام فرهنگیان هستم. در روزهای اخیر مذاکراتی با مسوولین محترم برای حل و فصل مسائل مربوط به معلمان بازداشتی داشته‌ام؛ امیدوارم هرچه سریعتر مشکلات حل شده و آنان به مدرسه برگردند.

    ** اضافه شدن زنگ نماز در مدارس
    مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همچنین در خبری با اعلام اضافه شدن زنگ نماز در مدارس، گفت: بیش از 105 هزار مدرسه داریم که تمام آنها اقامه نماز را در دستور کار دارند منتها با شرایط خود دانش‌آموزان و مدارس مختلف، نماز در آنها اقامه نماز می‌شود.
    محمدرضا مسیب‌زاده اظهار داشت: بر اساس طرح جامع توسعه و فرهنگ اقامه نماز در مدارس و مراکز آموزشی یک سند نظام جامع مهندسی فرهنگی، توسط ریاست جمهوری به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و این سند در شورای عالی آموزش و پرورش نیز به تصویب رسیده است که نیم ساعت به زمان «اقامه نماز» اختصاص داده شود تا به صورت ویژه به این امر ارزشمند پرداخته شود.
    او عنوان کرد: ما قبلا از زمان درس‌های دیگر و یا از زنگ تفریح دانش‌آموز کسر می‌کردیم تا به نماز اختصاص داده شود اما اکنون به عنوان یک تکلیف در آموزش و پرورش، نیم ساعت ویژه به عنوان زنگ اقامه نماز در نظر گرفته شده است و در واقع این نیم ساعت در افق شرعی قرار دارد که در استان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.
    مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت وجود ندارد، تصریح کرد: در بحث اقامه نماز یک بخش قانون‌گذاری و انجام تکلیف وجود دارد که آن بر عهده ما است که باید شرایط را فراهم کنیم و یک طرف هم حضور دانش‌آموزان است ما تاکید می‌کنیم همه دانش آموزان در کنار بهترین الگوهای خویش یعنی معلمان مربیان در نماز جماعت شرکت کنند و بنابراین وظیفه ما مهیا کردن بستر مناسب برای برپایی نماز جماعت در مدارس است.

    **تحصیل بیش از 379 هزار دانش آموز در یک هزار و 350 مدرسه شاهد
    مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در مجموع یک هزار و 350 مدرسه شاهد با 13 هزار و 894 کلاس درس در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد 559 مدرسه ابتدایی با 6 هزار و 155کلاس، 394 مدرسه متوسطه اول با سه هزار و 640 کلاس و 397 مدرسه متوسطه دوم با چهار هزار و 99 کلاس هستند.
    محمدرضا رزاقی تعداد دانش آموزان در دوره ابتدایی را 175 هزار و 421 نفر، دوره متوسطه اول 103 هزار و 471 نفر و دوره متوسطه دوم را یکصد هزار و 213 نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع اکنون 379 هزار و 105 دانش آموز در تمامی پایه های تحصیلی مدارس شاهد مشغول به تحصیل هستند.
    وی تصریح کرد: از این تعداد دانش آموز 194 هزار و 464 نفر از جامعه ایثارگری شامل 97 هزار و 502 دانش آموز پسر و 96 هزار و 962 دانش آموز دختر هستند.
    مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: علاوه بر دانش آموزان جامعه ایثارگری، 23هزار و 452 دانش آموز شامل 11 هزار و 627 دانش آموز دختر و 11 هزار و 825 دانش آموز پسر نیز در قالب طرح «پراکنده» داریم که از جامعه ایثارگری بوده اما به دلایلی همچون دوری مسافت در مدارس شاهد تحصیل نمی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی