عصر بازار

امروز در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا ۲ دلار کاهش یافت

عصر اعتبار- امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲ دلار کاهش یافت و ارزش سهام بورس آسیا هم افت کرد.

قیمت طلا ۲ دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ا مروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با دو دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1322 دلار و 20 سنت معامله شد. قیمت این فلز گرانبها امروز در کمترین زمان 1321.9دلار و در بیشترین زمان 1328.4 دلار معامله شد.

    قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 7 دلار کاهش داشت اما نسبت به یک ماه گذشته با 102 دلار افزایش همراه بود. امروز در سایر گروه فلزات گرانبها هم نقره کاهش 3 سنتی را تجربه کرد و فلز پلاتینوم هم 3 دلار کاهش داشت اما فلز پالادیوم با 2 دلار افزایش همراه شد.

    خبرگزاری رویترز نوشت تنش‌های سیاسی در آمریکا و اروپا ارزش سهام‌ها را کاهش داد؛ بنابراین قیمت طلا در روز پنج‌شنبه با توجه به کاهش ارزش اوراق قرضه میل به افزایش داشت. همچنین افزایش تنش‌ها بین انگلیس و روسیه هم بر میل به قیمت بالا در طلا را تقویت کرد اما در لحظه انتشار خبر قیمت طلا روند کاهشی به خود گرفت و با دو دلار کاهش به قیمت 1322.2 دلار معامله شد.

    براساس گزارش رویترز، سهام بازارهای بورس آسیا هم با جذب سرمایه‌گذاران از سوی فلز زرد کاهش یافت. چرا که تصور می‌شود افزایش تنش‌ها به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد. در حال حاضر ترامپ رئیس جمهور آمریکا چین را تحت فشار قرار داده تا مازاد تجاری خود با آمریکا را تا سطح صد میلیارد دلار کاهش دهد.

    سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه با شفاف‌سازی توئیت دونالدترامپ  کاهش سطح تجاری با چین را به صد میلیارد دلار را سطحی منطقی خواند. روز چهارشنبه تنش‌هایی پس از‌آنکه وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اقدامات تلافی‌جویانه در مقابل انگلیس خواهد داشت بیشتر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی