عصر بازار

هشدار پلیس فتا؛

مراقب کارتخوان های دستفروشان باشیم

عصر اعتبار- کارشناس ارشد پلیس فتا: دستگاه های کارتخوان سیاری که در دست دستفروشان قرار دارد می تواند زمینه یک سوء استفاده مالی را از عابر کارت شهروندان فراهم آورد.

مراقب کارتخوان های دستفروشان باشیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ دوم علی محمد رجبی گفت: پلیس فتا برنامه و توصیه های خود را همواره در طول سال به مردم ارائه می کند، به طوری که این توصیه ها در روزهای آخر سال بنا به ضرورت جامعه همواره مضاعف و بیشتر می شود.
    وی همچنین اضافه کرد: دقت و مراقبت به هنگام خرید اینترنتی همواره از توصیه هایی است که پلیس فتا در نوروز و آخر سال تاکید بسیار بر آن دارد.
    این کارشناس ارشد پلیس فتا همچنین ادامه داد: روزهای پایانی سال و رغبت بیشتر مردم به خرید های شب عید همواره فرصت بسیار مناسبی را برای سودجویان فضای مجازی فراهم می کند تا برنامه های سوء استفاده گرانه خود را پیش ببرند.
    وی گفت: در روزهای آخر سال، خرید و فروش اجناس مختلف به واسطه دستفروشان در سطح شهرها افزایش می یابد، شهروندان باید مراقبت کامل از این موضوع داشته باشند؛ چرا که بعد از خرید از دستفروشان هیچ تضمینی در خصوص کالای خریداری شده دریافت نکرده اند.
    سرهنگ دوم علی محمد رجبی با اشاره به دستگاه های کارتخوان سیار، تصریح کرد: جعل کارت و کارت به کارت های نادرست می تواند آسیب های مالی زیادی را متوجه شهروندان کند.
    وی با اشاره به این که خرید و فروش لوازم دست دوم از طریق فضای مجازی یکی از اصلی ترین راه ها برای سودجویی افراد سوء استفاده گر را فراهم می آورد، گفت: بسیاری از مردم در روزهای آخر سال رغبت زیادی به نوسازی وسایل منزل خود دارند که با حضور در برنامه های خرید و فروش لوازم دست دوم می توانند مورد سوء استفاده افراد قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی