عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- به دنبال جدا شدن دو مقام کلیدی از دولت ترامپ و نیز انتظار برای اخراج مشاور امنیت ملیش و همچنین کاهش ارزش دلار، قیمت طلا امروز ۴.۵ دلار بالا رفت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، قیمت طلا امروز با تضعیف دلار و جذاب شدن این فلز گران بها برای سرمایه گذاران به علت نگرانی های سیاسی در آمریکا و همچنین تنش ها میان انگلیس و روسیه بالا رفت.

    با این حال، انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست سیاست گذاری بانک مرکزی این کشور در هفته آینده، مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

    هر اونس طلا با 4.56 دلار افزایش 1320.66 دلار فروخته شد.

    بی ثباتی های سیاسی فزاینده آمریکا به دنبال جدا شدن دو مقام کلیدی یعنی رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق و گری کوهن، مشاور ارشد اقتصادی از دولت این کشور، سرمایه گذاران را نگران کرده است.

    ارزش دلار در برابر ین امروز کاهش یافت و انتشار گزارشی مبنی بر اینکه ترامپ مشاور امنیت ملی خود را نیز اخراج خواهد کرد بر نگرانی ها در مورد تغییرات در کاخ سفید افزوده است.

    هرچه ارزش دلار کمتر شود، طلا برای مالکان دیگر ارزها، ارزان تر تمام می شود.

    نگرانی تحقیقات در مورد سازمان ترامپ نیز اعصاب سرمایه گذاران را که اکنون نگران تعرفه های جدید بر واردات و بروز یک جنگ تجاری هستند، به آزمایش گذاشته است.

    نیویورک تایمز دیروز گزارش داد رابرت مولر، کنسول ویژه آمریکا سازمان ترامپ را برای اسنادی نظیر ارتباط با روسیه احضار کرده است.

    از طرف دیگر، مسکو اعلام کرده است که اقدام لندن در اخراج 23 دیپلمات روس را تلافی خواهد کرد

    فدرال رزرو نیز در 20 مارس نشست دو روزه خود آغاز می کند و انتظار می رود که نرخ بهره برای نخستین بار امسال افزایش یابد.

    طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا از آنجایی که دارایی بدون بهره است از جذابیت در نزد سرمایه گذاران کاسته می شود.

    ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان دیروز 0.5 درصد افزایش یافت و به 838.15 تن رسید که بزرگ‌ترین  ورود سرمایه به این صندوق از ماه ژانویه به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی