عصر بازار

امکان گزارش­‌گیری آنلاین از وضعیت اقساط تسهیلات

عصر اعتبار- بانک مسکن با فراهم کردن امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای از آخرین وضعیت پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به صورت «آنلاین و مجازی» نیاز به سفرهای درون شهری مشتریان را در روزهای پایانی سال به حداقل رساند.

امکان گزارش­‌گیری آنلاین از وضعیت اقساط تسهیلات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از هیبنا، بانک عامل بخش مسکن امکان گزارش­ گیری لحظه­ ای از وضعیت پرداخت اقساط تسهیلات مسکن به صورت «آنلاین و مجازی» را برای تسهیلات گیرندگان فراهم کرده است. تا از این طریق مشتریان و دریافت کنندگان تسهیلات بتوانند در آخرین روزهای سال با سهولت و بدون نیاز به سفرهای درون­ شهری برای مراجعه به شعب بانک، از آخرین وضعیت بدهی خود به بانک با خبر شوند.

    این امکان موجب می­ شود مشتریان در کسری از ثانیه با مراجعه به سامانه اطلاع از آخرین وضعیت مربوط به اقساط پرداخت شده و باقی مانده بدهی به بانک، در صورت داشتن بدهی و معوقات پرداختی، حساب خود را با بانک تسویه کرده و مشمول جرایم دیرکرد ناشی از پایان سال نشوند. در واقع با مراجعه به این سامانه چالش عدم اطلاع از وضعیت بازپرداخت اقساط برای تسهیلات گیرندگان و سپس متحمل شدن جرایم دیرکرد برطرف می‌شود.

    این امکان برای تمامی انواع تسهیلات مسکن دریافت شده از سوی تسهیلات گیرندگان اعم از تسهیلات گیرندگان صندوق پس انداز مسکن یکم، تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات و سایر تسهیلات بانک عامل بخش مسکن به خصوص تسهیلات مسکن مهر قابل استفاده است.

    بر این اساس تمامی تسهیلات گیرندگان می­ توانند در هر زمان و در هر مکانی با صرف زمانی بسیار اندک تمامی اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت بازپرداخت تسهیلات خود اعم از مبلغ کل تسهیلات، مبلغ کل اقساط، مانده بدهی، مانده جریمه، مانده معوقه، تعداد کل اقساط، مانده کارمزد،کسری از قسط و تعداد اقساط پرداخت شده را مشاهده کنند. در این سامانه اینترنتی، کاربران (تسهیلات گیرندگان) قادر خواهند بود علاوه بر مشاهده زمان سر رسید اولین قسط، از زمان دقیق سر رسید قسط بعدی در هر مرحله اطلاع پیدا کنند.

    در بسیاری از موارد برخی از تسهیلات گیرندگان مسکن به ویژه تسهیلات گیرندگان مسکن مهر به دلیل عدم اطلاع از جزییات پرداخت اقساط تسهیلات در پرداخت قسط های بعدی دچار تاخیر شده و از زمان دقیق بازپرداخت قسط بعدی بی اطلاع بودند؛ در چنین وضعیتی تسهیلات گیرندگان متحمل زیان شده و مشمول پرداخت جرایم ناشی از دیرکرد بازپرداخت تسهیلات می شدند و در بسیاری موارد از این جرایم نیز مطلع نمی شدند؛ این در حالی است که با راه اندازی این سامانه تمام مشکلات مربوط به عدم اطلاع و دسترسی تسهیلات گیرندگان به آخرین وضعیت پرداخت اقساط مسکن برطرف شده است.

    در این سامانه همچنین تسهیلات گیرندگان می توانند با مشاهده تمامی اطلاعات مربوط به دریافت تسهیلات اعم از اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی صاحب حساب، شماره حساب و شماره کارت اقساط خود را مشاهده کنند و در صورت عدم تطابق با شماره حساب و کارت خود به منظور اصلاح مشکل ایجاد شده به سرعت مطلع شده و اقدام کنند.

    این سامانه اینترنتی هم اکنون به آدرس https://epayment.bank-maskan.ir در اختیار و در دسترس تسهیلات گیرندگان انواع تسهیلات مسکن قرار دارد؛ تسهیلات گیرندگان می توانند با مراجعه به این سایت، پس از انتخاب گزینه سامانه بانکداری الکترونیک، گزینه پرداخت قسط را در نوار نارنجی رنگ سمت راست صفحه مانیتور انتخاب کنند و پس از کلیک مجدد بر روی گزینه پرداخت قسط، وارد بخش مربوطه برای اطلاع از آخرین وضعیت و جزییات پرداخت اقساط تسهیلات مسکن شوند؛ در این قسمت با وارد کردن شماره کارت قسط مربوط به تسهیلات دریافتی، افراد به صفحه ای هدایت می شوند که در آن آخرین وضعیت و ریز جزییات مربوط به پرداخت اقساط از سوی تسهیلات گیرندگان به تفکیک نمایش داده شده است.

    کاربران و تسهیلات گیرندگان با ورود به این سامانه نه تنها قادر به صحت سنجی اطلاعات هویتی خود -ثبت شده در سامانه بانک عامل بخش مسکن- به عنوان تسهیلات گیرنده هستند بلکه برای اطلاع از جزیی ترین اطلاعات مربوط به پرداخت اقساط تسهیلات از مراجعه به شعب بانک بی نیاز می شوند. از طریق این سامانه همچنین دریافت کنندگان تسهیلات مسکن می­ توانند با محاسبه مابه­‌التفاوت تعداد کل اقساط تسهیلات و تعداد اقساط پرداخت شده، تعداد دقیق اقساط باقی مانده را نیز محاسبه کنند؛با اطلاع تسهیلات گیرندگان از زمان اتمام اقساط تسهیلات، امکان برنامه ریزی مالی برای آنها به منظور انجام اقدامات بعدی نیز فراهم می­‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی