عصر بازار

حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در انجام عملیات مالیاتی

عصر اعتبار- مدیر کل امور مالیاتی سمنان گفت: به منظور اصلاح نظام اداری و تحقق اهداف توسعه دولت الکترونیکی کپی شناسنامه و کارت ملی جهت انجام هر گونه عملیات مالیاتی در استان سمنان حذف گردید .

حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در انجام عملیات مالیاتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، بی نیاز، مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن اعلام این خبر گفت : از آنجایی که این طرح در سمنان به عنوان استان پایلوت در حال اجرا می باشد به منظور سهولت در خدمت رسانی به مودیان و صرفه جویی در زمینه حفظ محیط زیست، کپی شناسنامه و کارت ملی در انجام فرآیندهای مالیاتی در ادارات امور مالیاتی استان حذف گردیده است.

    بی نیاز با اشاره به دستورالعمل ابلاغ شده به ادارات امــور مالیــاتی استــان افزود: کلیه کاربران مالیاتی در استان ضمن اتصال به سامانه احراز هویت سازمان ثبت و احوال، هویت مودیان مالیاتی را از طریق سامانه مذکور بررسی خواهند نمود.

    مدیر کل امور مالیاتی سمنان حذف کپی کارت ملی و شناسنامه را در جهت تحقق دولت الکترونیک مهم برشمرد و بیان نمود : حذف کپی مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی در ادارات امور مالیاتی استان از روز شنبه 5 اسفند 96 اجرایی شده و از این پس کلیه خدمات مالیاتی در این اداره کل بدون دریافت مدارک هویتی افراد ارائه می شود .

    بی نیاز تصریح کرد: کاهش هزینه وصول مالیات، افزایش رضایتمندی مودیان از جمله دستاوردهای اجرای این طرح است که با اجرای آن در استان علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مودیان مالیاتی، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ طبیعت انجام می گردد که کاهش قابل توجهی در هزینه های مردم دارد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی