عصر بازار

ترامپ ارز رمزنگار ونزوئلا را تحریم کرد

عصر اعتبار- رییس جمهور آمریکا در راستای تشدید کردن تراکنش های مالی در سطح بین الملل با ونزوئلا، خرید ارز رمزنگار «پترو» را از مصادیق نقض تحریم های آمریکا بر شمرد.

ترامپ ارز رمزنگار ونزوئلا را تحریم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا, دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیش فروش یا عرضه اولیه ژتون های ارز رمزنگار پترو که با ذخایر نفت ونزوئلا پشتیبانی می شود را در فهرست تحریم های ایالات متحده قرار داد.

    در همین حال دونالد ترامپ با صدور فرمانی در راستای ممنوعیت تراکنش های مالی که شامل ارز جدید رمزنگار پترو ونزوئلا هم می شود، آن را تحریم و از آن به عنوان «جرم کاراکاس علیه انسانیت» یاد کرد.

    البته پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته میلادی رییس جمهور ونزوئلا از ارز رمزنگار جدید این کشور به عنوان راهی جدید برای گزینه های فاینانس بمنظور انجام تراکنش های مالی یاد کرده بود.

    ونزوئلا 5 میلیارد بشکه نفت را برای پشتیبانی ارز رمزنگار خود تخصیص داده است و مقامات این کشور قیمت اولیه ارز رمزنگار ملی ونزوئلا را برای هر واحد پترو، 60 دلار در نظر گرفته اند.

    بر پایه این گزارش پیش از این در چهارم فوریه سال جاری میلادی هم، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا آمریکا گفته بود که واشنگتن در حال بررسی تحریم های جدید علیه بخش نفت ونزوئلا است تا با اعمال فشار بیشتر بر روی مقامات این کشور آنها را مجبور به بازگشتن به فرآیند قانون اساسی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی