عصر بازار

با تلاش کارشناسان پلیس فتا؛

بازگرداندن بیش از ۶ میلیارد کلاهبرداری اینترنتی به مالباختگان استان مرکزی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از بازگرداندن بیش از ۶ میلیارد کلاهبرداری اینترنتی به مالباختگان استان مرکزی خبرداد.

بازگرداندن بیش از ۶ میلیارد کلاهبرداری اینترنتی به مالباختگان استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, سرگرد احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات پلیس استان در ایجاد امنیت فضای مجازی گفت: در سال 96 با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا مبلغ 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به حساب مالباختگان برگردانده شد.

    سرگرد آنقی افزود: با توجه به آمار موجود بیشترین جرایم حوزه سایبری مربوط به هتک حیثیت، برداشت غیرمجاز از حساب و کلاهبرداری رایانه‌ای است که به ترتیب بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در حوزه پلیس فتای استان مرکزی در سال 96 را به خود اختصاص داده اند.

    وی اضافه کرد: میزان کشفیات جرایم رایانه‌ای در یازده ماهه سال 96 میزان 103 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که این بیانگر تلاش روز افزون کارکنان پلیس در این حوزه مهم و خطیر است.

    رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این در حالی است که در صد کشف جرایم سایبری در مقایسه با وقوع یازده ماهه سال 96 میزان 110 درصد بوده که در این حوزه 26 درصد از شاخص کشوری بهتر و مطلوب در عمل شده است.

    وی باتاکید بر اهمیت توجه به حوزه فضای مجازی بیان کرد: راهبرد نیروی انتظامی در حوزه امنیت فضای مجازی کاهش مخاطرات در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیشگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی