عصر بازار

سنگاپور بانک آمریکایی را به جرم پولشویی ۴ میلیون دلار جریمه کرد

عصر اعتبار- رگولاتور مالی سنگاپور، بانک استاندارد چارتد را به دلیل نقض قوانین پولشویی این کشور به پرداخت تقریبا ۴ میلیون دلار جریمه کرد.

سنگاپور بانک آمریکایی را به جرم پولشویی ۴ میلیون دلار جریمه کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد که بانک استاندارد چارترد آمریکا را 5.2 میلیون دلار سنگاپور معادل 3.95 میلیون دلار آمریکا و نیز گروه بانکداری استاندار چارتد تراست (که در جزیره گرن زی مستقر است) را 1.2 میلیون دلار سنگاپور به دلیل نقض قوانین پولشویی و فاینانس تروریسم جریمه کرده است.

    در همین حال مرجع پولی سنگاپور در اطلاعیه ای اعلام کرد، زمانیکه حساب مشتریان بانک استاندارد چارتد از دسامبر 2015 تا ژانویه 2016 میلادی به استاندارد چارترد تراست انتقال داده شده است، نقض قوانین پولشویی بوجود آمده است.

    بر اساس قوانین مرجع پولی سنگاپور، زمانیکه موسسات مالی تصمیم به ارائه خدمات به مشتریان خود می کنند باید به اندازه کافی به ریسک های پولشویی دسترسی داشته باشند؛ ضمن اینکه سیستم ها و پردازش های خوبی برای رصد تراکنش های مشتریان بکار گیرند.

    بر همین اساس، بانک استاندارد چارتد و استاندار چارتد تراست به اندازه کافی دسترسی به فاکتورهای ریسک در حوزه پولشویی نداشته و انجام تراکنش برخی از مشتریان این بانک ها که عمدتا اندونزیایی بوده اند از مصادیق نقض قوانین پولشویی سنگاپور محسوب می شود.

    همچنین استاندارد چارتد اعلام کرد که در انجام تراکنش مالی به سنگاپور به اندازه کافی این ملاحظات را رعایت نکرده و سعی در بر طرف کردن آنها می کند و مدیر عامل این بانک آمریکایی گفت: موضوع مهم این است که در حال سرمایه گذاری لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی هستیم.

    بر پایه این گزارش، پیش از این استاندارد چاردتد در سال 2016 میلادی اعلام کرده بود که به دنبال متمرکز کردن بخشی از فعالیت های خود در سنگاپور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی