عصر بازار

رییس اتاق تعاون ایران تاکید کرد:

پرداخت بدهی دولت به بانکها

عصر اعتبار- رییس اتاق تعاون با بیان اینکه تولیدکنندگان با تولیدکالای مرغوب و رقابتی نقش جدی در حمایت از کالای ایرانی دارند،گفت:دولت با پرداخت بدهی‌ خودبه نظام بانکی،مهمترین مشکل تولید در تأمین منابع را برطرف کند.

پرداخت بدهی دولت به بانکها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بهمن عبداللهی درباره شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، اظهارداشت: در طول 20 سال گذشته مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها را با محوریت اقتصاد انجام می‌دهند و در سال جاری هم ایشان بر روی مهمترین چالش اقتصاد ایران که همان خرید کالای ایرانی است، تأکید کردند.

    وی در پاسخ به این سوال که برای تحقق شعار امسال که باید چه الزاماتی از سوی قوای مجریه، مقننه و قضاییه رعایت شود، افزود: حاکمیت که در رأس آن دولت قرار دارد، باید با در نظر گرفتن شرایط تولیدکنندگان در جهت بهبود وضع معیشت مردم تلاش کند.

    وی با بیان اینکه تامین منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان و بنگاه‌ها از مهمترین و بزرگترین مشکل بخش مولد اقتصاد کشور است، گفت: دولت در سال گذشته اقداماتی برای حل این مشکل انجام داد، اما کافی نبود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که امسال برای تامین منابع مالی، بدهی سنگین دولت به نظام بانکی پرداخت شود.

    عبداللهی در مورد احیای بخش‌ تولیدی پیشنهاد داد: در حوزه مالیات‌ها می توان دوره تنفسی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت و از طرفی تأمین اجتماعی و نظام بانکی به عنوان دیگر ارکان به کمک بخش تولید بشتابند.

    وی معتقد است که در بخش قانونگذاری کاستی در نظام اقتصادی کشور وجود ندارد، بلکه در حوزه اجرای قوانین باید جدیت صورت گیرد و از طرفی نظارت مجلس بر اجرای دقیق قوانین می‌تواند بهترین شیوه برای بهبود فضای کسب و کار باشد.

    رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان به عنوان ضلع دیگر توسعه اقتصاد کشور باید در راستای حمایت از کالای ایرانی نقش جدی ایفا کنند، گفت: تولیدکنندگان با تولید کالاهای با کیفیت و رقابتی به استقبال سال 97 بروند و در این صورت می‌توانند از کالای ایرانی حمایت کنند؛ یکی از دلایلی که مردم به سمت خرید کالای خارجی گرایش دارند، کیفیت آن است و قطعاً تنوع و خدمات پس از فروش موجب استقبال از آنان شده است.

    وی افزود: مردم هم نقش بسیار اثرگذاری در حمایت از کالای ایرانی دارند، به عبارتی که اگر گرایش مردم به خرید تولیدات ملی گسترده شود، قطعاً با بهبود فضای کسب و کار کالاهایی با کیفیت تر و رقابت‌پذیر وارد بازارهای داخلی خواهد شد.

    وی به نام‌گذاری سال 97 توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید تمام‌قد و جهادگونه در راستای تحقق شعار سال جدید در صحنه حاضر شویم، چرا که جنگ فعلی، جنگ اقتصادی است و وظیفه ما دفاع همه جانبه از مرزهای اقتصادی است.

    عبداللهی تأکید کرد: مردم به خوبی می‌دانند که تهیه و مصرف کالاهای داخلی منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان و تقویت معیشتی آنان خواهد شد، بنابراین مردم نقش اصلی را در تقویت اقتصاد و حمایت کالاهای داخلی ایفا می‌کنند.

    وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت‌های هیأت مقررات زدایی و بهبود مستمر فضای کسب و کار گفت: این هیأت در حذف قوانین غیرضروری تا حد زیادی اقدامات را شروع کرد، اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیاری دارد.

    رئیس اتاق تعاون ایران  با اشاره به اینکه هیأت مقررات زدایی در سال 97 باید با جدیت فعالیت کند، گفت: وزیر اقتصاد قول داده تا کاستی‌های برگزاری جلسات هیأت مقررات‌زدایی رفع شده و از ابتدای سال 97 با جدیت بیشتری دنبال شود.

    وی گفت: امیدوارم در سال جدید همه مدیران دولتی نسبت به اجرای دقیق مصوبات هیأت مقررات‌زدایی اهتمام داشته باشد و با صدور بخشنامه‌های جدید بر مشکلات بخش مولد اقتصاد اضافه نکند؛ مسئله اصلی این است که همزمان با مقررات‌زدایی، قوانین در حال تولید هستند و این موضوع بر مشکلات کسب و کار می‌افزاید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی