عصر بازار

«ترزا می» خواستار تحریم فروش اوراق قرضه روسی در لندن شد

عصر اعتبار- نخست وزیر بریتانیا در راستای تحریم های غرب علیه روسیه، خواستار ممنوعیت فروش اوراق قرضه روسی در سرتاسر لندن شد.

«ترزا می» خواستار تحریم فروش اوراق قرضه روسی در لندن شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ترزا می نخست وزیر بریتانیا قصد دارد طرح پیشنهادی ممنوعیت فروش اوراق قرضه روسی در لندن را که کمک به تامین مالی بدهی دولتی روسیه می شود را اجرا کند.

    این اقدام در ابتدا توسط «تام توگندهات» رییس کمیته منتخب امور خارجه مطرح شده بود و به گفته وی پشت صحنه انتشار این اوراق قرضه، بانک های روسی تحریم شده از قبیل «وی تی بی» قرار دارند.

    وی تصریح کرد در حال حاضر با وجود تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل مناقشه بر سر منطقه «کریمه» اوکراین، روسیه قادر به گرفتن وام از بازارهای سرمایه اتحادیه اروپا و ایالات متحده است که بواسطه آن می تواند بانک ها و شرکت های انرژی تحریم شده را پشتیبانی مالی کند.

    در ارتباط با پُر کردن خلاء های موجود برای دور زدن تحریم ها، «تام توگندهات» نسبت به اینکه اوراق قرضه روسی نباید در شهرهای بزرگ غربی به فروش برسند نیز هشدار داد. بر همین اساس، کارشناسان اقتصادی اعلام کرده اند که ممکن است مسکو از چین برای انتشار داخلی اوراق قرضه خود به ارزش 122 میلیارد دلار و 38 میلیارد دلار اوراق یورو کمک گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی