عصر بازار

کوچکی‌نژاد؛

بودجه ۴۲هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

فرصتی برای حل مشکلات و ارتقای کیفیت

عصر اعتبار- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با بودجه ۴۲هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال۹۷ نه تنها می‌توان بسیاری از مشکلات آن را حل کرد بلکه می‌توان قدم‌های خوبی در حوزه‌ آموزشی و پرورش برداشت.

بودجه ۴۲هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه 55 درصد منابع خارج از اختیار (پِرتی) در آموزش و پرورش است و بهربرداری صرفا 45 درصدی از منابع در این وزارتخانه انجام می‌شود، گفت: درصورت استانی شدن بودجه آموزش و پرورش جلوی این منابع پرتی گرفته شده و دخل و خرج‌ها با شفافیت بیشتری قابل بررسی بودند اما پیشنهاد دولت برای استانی  شدن بودجه آموزش و پرورش نیز گنگ بود.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر بود این بودجه ملی -استانی معرفی می‌شد تا دیگر نگرانی از سوی نمایندگان بابت برداشت از آن توسط استاندارها باقی نمی‌ماند.

    وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید مشخص کند 55 درصد منابع پرتی آن در چه بخش‌هایی است لذا شفاف کردن بودجه ضرورت دارد، افزود: بودجه 42هزار  میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای سال جاری نه تنها می‌تواند بسیاری از مشکلات این وزراتخانه را حل و فصل کند بلکه درصورت مدیریت درست منابع می‌تواند قدم‌های  خوبی نیز در حوزه‌های آموزشی و پرورشی برداشت.

    کوچکی‌نژاد معتقد است آموزش از لحاظ تنوع خدمات، گستردگی مخاطبان و کمیت فعالیت، بازاری منحصر به فرد است به همین جهت بحث مدیریت هزینه‌ها و تامین منابع مورد نیاز فعالیت‌های آموزشی کشور باید به طور جدی مورد توجه وزارتخانه آموزش و پرورش قرار بگیرد.

    بهره‌برداری صرفا 45 درصدی از منابع؛ حاصل چندین دهه مدیریت غلط

    این نماینده مجلس بهره‌برداری صرفا 45 درصدی از منابع آموزش و پرورش را حاصل مدیریت غلط طی چندین دهه دانست و بر ضرروت برنامه‌ریزی با پشتوانه تحقیقاتی برای استفاده کامل از منابع این وزارتخانه تاکید کرد.

    کسری بودجه در آموزش و پرورش به دلیل عدم توازن

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در شیوه‌های به کارگیری منابع مختلف برای تسریع در روند کار نظام آموزشی تلاش کرد، افزود: اگرچه بودجه آموزش و پرورش با کسری روبرو است اما در آن عدم توازن نیز دیده می‌شود؛ درواقع منابع در بسیاری از موقعیت‌ها به درستی مصرف نشده‌اند و این مسئله موجب کسری بودجه در جاهای دیگر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی